Loppiskonceptet Shoppis öppnar ny butik i Birsta, utanför Sundsvall

Nu är det klart att hyllade loppiskonceptet Shoppis öppnar ytterligare en butik och denna gång i Birsta, strax utanför Sundsvall. Fastighetsägaren Diös moderniserar nu lokalerna till att stå färdiga till inflyttning i början av hösten.

Shoppis grundades i början av 2016 i Östersund av Ulrica Lindholm och Marielle Brovinger. Tanken med Shoppis är att samla överblivna saker på ett och samma ställe som en jättestor loppis men med skillnaden att alla är sina egna säljare, där Shoppis möjliggör plattformen för försäljning genom en lokal fysisk marknadsplats. Nu öppnar de en ny butik i Birsta utanför Sundsvall, på våning 2 i samma fastighet som Jakt.se och Birsta Gardincenter.

- Vi vet att Shoppis är ett framgångsrikt hållbart koncept som har fungerat väldigt bra i sin första etablering i Östersund. Nu ser vi fram emot att hälsa Shoppis välkommen till Birsta, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Etableringen i Sundsvalll inleddes med att vi letade en lokal i Birsta. Behovet var en ljus, öppen och fräsch lokal där vi skulle kunna sätta upp våra loppis-skåp och bygga upp en hemtrevlig cafeteria. Tillgång till en bra parkering var också ett kriterium. Från första kontakten med Diös har vi känt oss omhändertagna och de har genom hela processen gjort sitt yttersta för att kunna realisera våra behov, säger Carina Myrskog Nyman, Franchisetagare, Shoppis Sundsvall.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: anna.dahlgren@dios.se

Carina Myrskog Nyman, Franchisetagare, Shoppis Sundsvall.
E-post: myran68an@hotmail.com