LYKO flyttar in i Diös galleria Smedjan, Luleå

Report this content

Diös galleria Smedjan erbjuder idag en trevlig shoppingupplevelse i centrala Luleå. Under oktober stärks utbudet ytterligare när skönhet och hårvårdskedjan LYKO flyttar in på plan 2.

Diös och LYKO har tecknat ett 5-årigt avtal i den 175 kvm stora lokalen, där klädbutiken Monki tidigare låg. LYKO kommer med sitt breda utbud av skönhet, hårvårdsprodukter och frisörsalong att ytterligare stärka gallerians utbud. Detta är LYKOS 36:e butik och salong i raden av nyetableringar i år.

- Vi är glada över att kunna hälsa ett så starkt varumärke som LYKO välkommen till Norrbottens största galleria. LYKO kommer att göra shoppingupplevelsen ännu bättre för gallerians besökare. Framgångsreceptet som bidragit till denna och flera nyetableringar under kort tid är vårt nyinrättade retailteam där förvaltare, uthyrare, projektledare och centrumledare fokuserat jobbar tillsammans för att stärka våra galleriors utbud, säger Gabriel Larsson, retailchef Diös

- Vi har länge haft fokus på att hitta ett bra läge i norra Sverige, så vi är förväntansfulla över att i oktober kunna slå upp portarna för LYKO i Smedjan och Luleå, säger Cesar Barrios, Etableringschef LYKO

Om LYKO
LYKO är idag en av Nordens ledande aktörer inom professionell hårvård och skönhet. Med en av Sveriges mest populära destinationer för skönhetsprodukter på nätet (www.lyko.se), och med närmare 40 helägda butiker i Sverige samt Norge, brinner LYKO för att guida och inspirera kunderna till sitt allra bästa jag.

Om Smedjan
Gallerian Smedjan som invigdes 2002 är Norrbottens största galleria. På totalt fyra plan finns 33 butiker, konditori och kafé.

Gabriel Larsson, retailchef Diös
E-post: gabriel.larsson@dios.se

Cesar Barrios, etableringschef LYKO
E-post: cesar.barrios@lyko.se