Ny affärsområdeschef till Diös Fastigheter i Jämtland

Report this content

Den 9 mars tillträder Henrik Lundmark, som närmast kommer från bostadsbolaget Akelius, sin nya tjänst på Diös Fastigheter.

– Med visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, kommer Henrik att tillföra värdefull kompetens och erfarenhet. Han har god kunskap om den jämtländska fastighetsmarknaden och en stark vilja att fortsätta driva utvecklingen av vårt breda utbud av både kommersiella- och bostadsfastigheter, säger Lars-Göran Dahl, fastighetschef för Diös fastigheter.

Affärsområde Jämtland är Diös Fastigheters största med 24 procent av bolagets fastighetsvärde.

Lars-Göran Dahl, fastighetschef Diös Fastigheter
E-post: lars-goran.dahl@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella- och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med cirka 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om cirka 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som uppgår till cirka 12 mdkr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsbolag. Vår marknad sträcker sig från Borlänge i söder till Luleå i norr. Huvudkontoret ligger i Östersund. Diös har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Citat

Med visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, kommer Henrik att tillföra värdefull kompetens och erfarenhet. Han har god kunskap om den jämtländska fastighetsmarknaden och en stark vilja att fortsätta driva utvecklingen av vårt breda utbud av både kommersiella- och bostadsfastigheter.
Lars-Göran Dahl, fastighetschef för Diös Fastigheter