• DistIT/

DistIT offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på Nasdaq Stockholm

DistIT AB (publ) offentliggjorde den 16 maj 2014 en emission av ett icke-säkerställt obligationslån om 100 mkr med en löptid om fem år på den svenska marknaden. Obligationslånet löper med en rörlig ränta om Stibor 3m + 400 räntepunkter och har slutligt förfall i maj 2019. Obligationslånet har ett rambelopp om 200 mkr.

DistIT har ansökt om notering av obligationslånet på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Beräknad första handelsdag är omkring den 8 maj 2015.

Med anledning av detta har DistIT upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och DistITs (www.distit.se) webbplatser samt på begäran i pappersformat på DistITs kontor i Tullinge.

Prospektet kan laddas ner genom länken nedan:

Informationen är sådan som DistIT AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2015.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Siamak Alian, VD
Telefon: 08 555 76 241
Mobil: 070 7422 193
E-post:
Siamak.Alian@distit.se

Ove Ewaldsson, CFO
Telefon: 08 518 169 42
Mobil:
E-post:
ove.ewaldsson@distit.se

www.distit.se

DistIT ska förvärva, äga och utveckla nischdistributörer inom IT, Mobility, Hemelektronik, Nätverk och Datakommunikation i Norden och Baltikum. Företag inom DistITkoncernen levererar både B2B- och B2C-produkter till IT-marknaden i Norden och Baltikum. Aktierna i DistIT AB är listade på First North under kortnamnet DIST och företagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. För mer information vänligen besök www.distit.se.