Natural Products Scandinavia öppnar i Malmö idag!

Natural Products Scandinavia, Nordens enda fackmässa för naturlig hälsa och egenvård, naturlig hudvård och skönhet och en hållbar livsstil i hem och hushåll, öppnar i Malmö idag (söndag och måndag, 26-27 oktober).

Förra årets upplaga av Natural Products Scandinavia blev en stor framgång och besökarantalet ökade med 57% jämfört med 2012 och tillväxten fortsätter oförtrutet. I år kommer Natural Products Scandinavia och den samarrangerade ekologiska matmässan Nordic Organic Food Fair att ha fler än 300 utställare.

På länken https://onlineexhibitormanual.com/divnps14/Exhifa/exhibitorList.aspx finns förteckningen över samtliga utställare på såväl Natural Products Scandinavia som Nordic Organic Food fair

Bland höjdpunkterna på årets mässa finns bl.a. New Products Showcase, Natural Theatre och en ny Workshopscen. Där framträder bl.a. Irene von Arronet och Henrik Olteng, grundare av Natural Organic Cosmetics Sweden; Charlotte Bladh André, ordförande i Organic Sweden; Roberto Valente från Cosmofarma; Julie Tyrrell, Natrue; Patrick Ahern, director general i EHPM och policy coordinator hos IFOAM EU, Alejandro Gil,.

Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair öppnar upp i Malmö söndag-måndag 26-27 oktober (öppettider 10.00 – 17.00 båda dagarna).

Nordic Organic Food Fair är en handelsmässa som arrangeras för professionella aktörer inom branschen. För mera information och för att registrera sig för en biljett som ger fri entré hänvisar vi till hemsidan www.naturalproductsscandinavia.com och ange prioritetskod NPSSE403 (www.eventdata.co.uk/Visitor/NPS.aspx?AffiliateCode=NPSSE403).  Gratis inträde till mässan finns också tillgängliga under mässdagarna.

Begäran om pressackreditering och övriga mediaärenden till:

t: 44 (0)1273 645134                 e: ejones@divcom.co.uk

Facebook: www.facebook.com/DiversifiedUK
LinkedIn: www.linkedin.com/groups?gid=5009585

Utställarfrågor till:
Lars Larsson, Project Manager
Nordenskiöldsgatan 13
S - 211 19 Malmö, Sweden
t: 46 702 661170                        e: LLarson@divcom.co.uk

eller till:
Zoe Lacey-Cooper, Event Manager

t: 44 (0)1273 645141                e: Zlacey@divcom.co.uk
Website:  www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Information till redaktionen:

Högupplösta bilder kan hämtas på:

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/JOB1821W1014-NPS13.jpg

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/JOB1821W0827-NPS13.jpg

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/JOB1821W0666-NPS13-300x200.jpg

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/JOB1821W0442-NPS13-300x200.jpg

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/JOB1821W0718-NPS13.jpg

Diversified Communications UK Ltd är en mässarrangör och förlagshus med stark tillväxt med sitt europeiska huvudkontor i Brighton i England.  Förutom Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair arrangerar Diversified även mässor som t.ex. Natural & Organic Products Europe, camexpo, lunch!, Casual Dining, och ger även ut branschtidningarna Natural Products Magazine och Natural Beauty Yearbook.

Diversified UK ingår i Diversified Communications med säte i USA, ett ledande internationellt mediaföretag som bl.a. arbetar med mässor, tidskrifter, konferenser och kongresser.