Nordic Organic Food Fair 2016: Höjdpunkter på mässan

Nordic Organic Food Fair – den största nordiska fackmässan för ekologisk mat och dryck har presenterat höjdpunkterna på mässan 2016.

Mässan som samarrangeras med Natural Products Scandinavia, återkommer till Malmö 16-17 november med mer än 375 utställare. Mässan kallas ofta ett måste för att upptäcka innovativa nya ekologiska och naturliga livsmedelsprodukter, och Nordic Organic Food Fair har visat sig vara populär bland inköpare både i och utanför Skandinavien.

Här följer ett urval av de certifierade ekologiska livsmedelsprodukterna som visas i år.

Wiik & Co A/S (monter J26) förhandsvisar sin sweet chilisås från serien Veribest Organic.  Den produceras i Thailand, och är en blandning av röd chili, vitlök och socker. Dessutom visas: Veribest Organics vita bönor, kidneybönor, krossade tomater, sirap, pesto, majs, kikärter och kokosmjölk (Danmark).

Pfanner Hermann Getränke GmbH (monter H72-B) lanserar sin nya Bio Breakfast Drink (lanseras i februari 2017).  En flytande frukost, som innehåller vassle, apelsinjuice, bananpuré, agavesirap, druvjuice, kornsirap och honung. Dessutom visas: Ekologiska juicer och iste (Italien).

Bravo Foods (monter E60-5) lanserar sin QuinuaReal quinoa-serie, gjord på ekologisk quinoa av hög kvalitet från Bolivia.  Produkter i serien är: risdrycker, quinoapuffar, flingor, bars, sirap, pasta, snacks, mjöl, förkokta vegobitar, tabbouleh, och risotto (Nederländerna).

Pip Organic (monter J18-5) lanserar sina nya Fruity Waters och Fruit Quenchers i smakerna mango, apelsin & äpple, och svartavinbär, hallon & äpple.  De är gjorda på en blandning av förstklassig ekologisk frukt och källvatten och utan tillsatt socker, sötningsmedel, koncentrat eller smakämnen (UK).

Le Moulin du Pivert (monter K31) presenterar sina nya kakor, som finns i smakerna chocolate chip, salt-butter caramel och bärfyllning.  Le Moulin du Piverts fabrik tillverkar sina ekologiska kakor utan palmolja och stöttar små lokala ekobönder genom att använda fairtrade-ingredienser från utvecklingsprogram (Frankrike).

Excealoe S.L(monter G60A) lanserar sin Hispaloe aloe vera-serie.  Produkterna utgörs av raw-ingredienser (färska blad), aloejuice, tärningar för matlagning och paté.  Aloe vera innehåller näringsämnen som är bra för den allmänna hälsan (Spanien).

Biofood-Biolivs AB (monter F21) lanserar sina mandlar och cashewnötter i praktiska 50 grams-förpackningar.  Dessutom visas: Adunas raw food superkakaopulver; en gurkmejadrycka från Karma drinks; Vita Cocos nya Caffe latte och Cafe mocha; nya 50 grams choklad – mörk choklad, mjölkchoklad och caramel – frånTony’s Chocolonely; Seed & Bean’s faitradechoklad (caffé mocha, fänkål och apelsin med timjan); Conscious Chocolates serie med gluten-, mjölk och sojafri choklad; och Organic Traditions supermat, inspirerad av ayurveda, jamu, unami, asiatiska, sydamerikanska och västerländska kulturer (Sverige).

Acetaia Guerzoni (monter H50B) introducerar sin balsamvinäger, med Demeter-certifiering, på den nordiska marknaden. Produkterna består av: Aceto Balsamico di Modena IGP Rosso (Red Label); Aceto Balsamico di Modena IGP Bronzo (Bronze Label); Aceto Balsamico di Modena IGP Argento (Silver Label); Aceto Balsamico di Modena IGP Oro (Gold Label); druvmust; och vit balsamvinäger (Italien).

Oleo Health Care (monter K51) presenterar sitt naturliga kosttillskott 100 % Greek Extra Virgin Olive Oil, tillverkad i Ancient Olympia.  Genom sina kolesterolsänkande egenskaper kan OLEO bidra till att minska risken för hjärtinfarkt och inflammationer, och hjälper kroppen att skydda sig mot artros och Alzheimers sjukdom (Grekland).

Bio Green Food (monter G60-E) visar nya Greenherz Bio-Vegan smörgåspålägg, såser och guacamole, som pepparpaté, tomatpaté, mandelpaté, mexikansk sås och svart vitlöks-paté. Greenherz hemlagade stil bygger på att endast använda ingredienser av hög kvalitet för att bevara både tropiska smaker och smaker från Medelhavet (Spanien).

Granarolo (monter H36) marknadsför sina nya 100 % Vegetale-serie med ekologiska och vegetariska burgare and färdigrätter.  De tio recepten är: vegetariska burgare med zucchini; burgare med tomat och oliver; burgare med spenat; burgare med broccoli; burgare med morot; vegetariska köttbullar; korngryn med grönsaker; quinoa med grönsaker; sitan; och tofu (Italien).

HeyDay Organic (monter H53) visar sin Evergreen 100 % ren juice, som är en blandning av naturliga ingredienser – som äpple, gurka, spenat, persilja, citron och ingefära. HeyDay är ren, naturlig, opastöriserad, ekologisk juice, utan koncentrat eller tillsatser (Estland).

DO-IT Dutch (monter G48) presenterar Amaizins nya röda kidneybönor i chilisås, linser i currysås, och chili con carne.  De är glutenfria, och klara att äta och kan användas tillsammans med wraps.  Dessutom visas: Amaizins nya snabbkokade bruna basmatiris, och La Bio Ideas Lime Plus limejuice (Nederländerna).

Bio Planète (monter G55) visar sin olivolja med citron, gjord på citroner som pressats med nyskördade oliver.  Dessutom visas: smakhöjare med olivolja och basilika, olivolja och vitlök, och olivolja och chili.  Dessa gourmetoljor kombinerar färska örter med olivolja, och kan användas i risotto, pizza, pasta, såser och sallader (Tyskland).

Drink Bouillon från granoVita (monter J59) är en kryddig, varm dryck i tre smaker (Rocking Veggie, Hot Ginger, och Hot Curry).  De är förpackade i portioner (med 10 påsar per förpackning), och är därför lätta att använda – tillsätt bara vatten.  De innehåller bara fem kalorier per 100 ml, är veganska, och fria från gluten, laktos, och palmolja (Tyskland).

Magnihill (monter H08) har en ny serie frysta ekologiska grönsaker och bär: havtorn, blåbär, lingon, granatäpple, rödbeta, rotfrukter, svenska ärtor, wokmix, broccoli, och kronärtskocka (Sverige).

Finest Argan (monter A53) visar sin Coco Leaf Tea – det senaste tillskottet i Argan Oil-serien.  Genom att använda arganolja av högsta kvalitet från södra Marocko, har Finest Argan utvecklat sin olja för både kosmetisk och kulinarisk användning.  Dessutom visas: Cosmetic Argan Oil; Prickly Pear Cactus Seed Oil; Ghassoul Clay; Japanese Matcha Green Tea av tre graderingar; Mana Matcha Coca Tea; och Peruvian Black Maca root capsules (Irland).

Acetum Spa (monter J55) marknadsför sin Balsamic Vinegar of Modena.  Man visar fyra olika kvaliteter och en vit smakhöjare på mässan – från den mjukaste smaken till den intensivaste (Italien).

Feysol Nature S.L (monter G60-G) visar Oroney – honung från biologisk biodling.  I en naturpark, långt från industriområden och intensivt jordbruk, använder bina sin naturliga miljö för att producera denna ekologiska honung – gjord utan konstgjorda biodlingsprodukter och med respekt för honungens produktionscykel (Spanien).

Veggiebel (monter K46) presenterar sina veganpatéer, veganska pålägg och färdigrätter. Produkterna som innehåller mycket protein, men lite kolhydrater, är: Paté de Provence, Paté Normand, Hummus Classic, Vegan Chili Con Carne, och Vegan Spaghetti Sauce.  De är fria från gluten, GMO och jäst (Belgien).

Beriksson (monter F83) visar Proviant Berlins fizzy lemonade i smakerna citron, äpple, rabarber, citron & apelsin, och citron & ingefära.  Alla drycker innehåller endast ekologiska ingredienser, med max 2 % tillsatt socker, och smakar hemgjorda (Sverige).

Herb Hero (monter J52) presenterar Moringa powder, Turmeric powder, och Coconut Oil. De är raw, veganska och ekologiska, och är gjorda så enkelt som möjligt för att bevara så många näringsämnen som möjligt (Sverige).

Natural Crunch (monter F60F) marknadsför Vitasnack Organic Fruit Crunch & Choc, gjorda på mango, ananas, jordgubbe, banan, äpple och kakao.  Den har inget tillsatt socker och innehåller endast 78 kcal per förpackning om 20 gram (Spanien).

Diet Food (monter K09) visar sin “sack of snacks”-serie på mässan.  Produkterna går från blandade smaker till singelsnacks: Goji Berries, Cacao Nibs, Golden Berries, Coconut Chips, Spicy Seeds, Choco Coco Seeds, och Cinnamon Seeds.  De är GMO-fria, och passar veganer (Polen).

Mediterranean Vegetable Oils (G60-F) är det första företaget i Spanien som producerar ekologisk extra jungfru avokado-olja.  Denna serie oljor är utvunnen ur ekologiska grönsaksfrön, som solros, sojaböna, raps och tistel, från Spanien, Ukraina och Rumänien (Spanien).

Planet Organic (monter E24) marknadsför sina Raw Chiamp protein bars, med chiagroddar, brunt risprotein, ärtprotein och mandelsmör.  Varje bar innehåller 10 gram helt växtbaserat protein. Chiamp bars är ett nyttigt mellanmål, är veganskt, och fritt från gluten, soja och raffinerat socker (UK).

What a Fruit (monter H30-A) är en unik snackbar gjord av 50 % belgisk choklad och 50 % nordiska skogsbär.  Den finns i fem smaker: svartavinbär and körsbär, blåbär, tranbär, hallon, och jordgubbe (Estland).

AllFair Trade GmbH (monter J11) visar sin nya serie med fairtrade och ekologisk jungfrukokosolja, i olika burkstorlekar under varumärket Allfair.  Den lämpar sig för Private Label, och är en av de första med Fairtrade-certifiering (Tyskland).

Gastronomi Leverantören AB (monter H10) marknadsför Luscombes prisbelönade saft och juice från Devon i Storbritannien.  Den finns i flera smaker: Mostly Devon Apple Juice; Apple Juice with Elderflower; Apple & Apricot Juice; Carrot & Orange Juice; Madagascan Vanilla Soda; Lime Crush; Raspberry Crush; och Cool Ginger Beer (Sverige).

Herbaria Kräuterparadies (monter J15) visar SMULA – handgjort, kryddat ströbröd i fem varianter (Mediterranean, klassiskt, sötat, the essence of Bavaria, och glutenfritt).  De är gjorda utan tillsatta enzymer, smakar örter och kryddor och har en krispig yta. De kan användas till panering, raclette, eller användas på gratänger och stekar (Tyskland).

Lifefood Czech Republic s.r.o (monter E20) presenterar sin raw vegankorv – Rawsage.  Det är ett starkt och kryddigt snacks, med en kärna av paranötter och soltorkade tomater. Korven är kryddad med en blandning av örter och kryddor (Tjeckien).

Ecofruit SRL (monter H56) visar Native bredbar kronärtskockskräm.  Den är gjord speciellt för nybörjare och därför inte syrad, så att kronärtskockssmaken kommer fram. Ecofruit är kooperativet Uno Sicilias handelsorganisation, och representerar mer än 450 ekologiska producenter (Italien).

Maya Gold Trading B.V (monter G19) ställer ut sin 100 % raw, kallpressad, ekologisk jungfrukokosolja, som finns i förpackningar om 250 gram, 450 gram, 920 gram och 1400 gram.  Oljan innehåller cirka hälften laurinsyra, en medellångkedjig triglycerid, som har flera hälsofrämjande egenskaper, bland annat förmågan att höja nivåerna av det goda HDL-kolesterolet (Nederländerna).

CHIA energy drink från Laboratoria Natury Sp. z o.o (monter E50) innehåller näringsrika frön och juicer, och är en omega-3- och fiberkälla.  Den är framtagen för människor som tvingas hoppa över en måltid eller som just avslutat ett träningspass. (Polen).

Aceites Echinac s.a (monter G60-D) marknadsför sin extra jungfruolivolja och kapris.  Olivoljan är gjord på oliverna Nevadillo Blanco, och deras kapris i vinäger kommer från tusenåriga växter (Spanien).

Chokladmästarna hos Saveurs et Nature (monter J08) har utvecklat sitt nyaste recept med mandelmjölk.  Denna 100 % veganska choklad har en smältande struktur, som tillfredsställer de känsligaste finsmakare – även de laktosintoleranta. (Frankrike).

James White Drinks (monter J18-4) visar sina Zinger drinks (7cl).  De är framtagna som alternativ till energidrycker med mycket socker och koffein, och innehåller inga konserveringsmedel eller konstgjorda färgämnen.  De finns i fyra smaker: Turmeric, Ginger, Lime Chilli, and Xtra Ginger (UK).

Union Rexi S.L.U (monter J50) presenterar sin torkade frukt, gjord utan sötningsmedel, socker eller fruktjuice. Den är tillverkad i Valencia, och finns som torkad persimon, aprikos, päron, äpple, tranbär, hallon, jordgubbe, och mispel (Spanien).

Googly Fruit Nordic (monter K66) presenterar sina ekologiska snacks för barn upp till åtta år. Googly Fruit snacks fyller ett tomrum där det funnits få nyttiga snacksalternativ för barn, och finns som frukt- och grönsakschips, portionspåsar och knapriga lunchsnacks (Danmark).

Ice Cream Factory (monter K01) marknadsför sin Sweet Cow Ice Cream Cake – Europas första ekologiska glasstårta.  Det är en kombination av vanilj och chokladglass, gjord på färsk ekologisk mjölk (nästan alltid från den holländska landsbygden).  Glassen, som sötats med vete- och rissirap, är täckt av knaprig choklad i botten (Nederländerna).

Pajumäe Talu OÜ (monter H30-C) ställer ut sin Prasad ghee, gjord på osaltat ekologiskt smör från ett familjejordbruk i Estland. Pajumäe-gården har röstats fram som en av de bästa estniska ekologiska producenterna och som en av de bästa jordbruken i Estland (Estland).

Molinos Del Duero Group (monter F60-C) marknadsför sina nya naturliga flingor – Tritordeum.  Eftersom Tritordeum är en kombination av durumvete och korn, är de lättare att smälta än vanliga flingor. De innehåller höga nivåer av protein, fibrer och lutein, som hjälper till att upprätthålla en bra bakterieflora och används för ökad synhälsa. (Spanien).

Natural Products Scandinavia

Nordic Organic Food Fair arrangeras parallellt med Natural Products Scandinavia, vilket betyder att matinköpare även har tillgång till de senaste naturliga livsmedelsprodukterna från världsledande märken.

DS Concepts (monter A39) förhandsvisar sitt Mediterranean wellness water, Mastiqua.  I många århundraden har människorna runt Medelhavet blandat mastix, kådan från mastix-trädet, med vatten till en dryck som ger bättre matsmältning, munhygien, vitare tänder och bättre kondition.  Det är helt fritt från fett, färgämnen och kalorier (Cypern).

Pavilion Healthcare (monter E65) presenterar sina fyra nya Ayurvedic Tea-blandningar på mässan, som är: Sleep well Tea – kamomill och passionsblomma; Slimming Tea – garcinia och grönt; Green Tea med ingefära, mint och citrongräs; och Ginger Pick Me up Tea – rent kryddte.  Dessutom visas: Vata Balance, Pitta Balance, och Kapha Balance te, med medföljande information om kroppstyper, Dosha och yogaställningar (UK).

Sao sa (monter A43) lanserar sin serie ALOS med naturligt marinerade, och traditionellt rökta havsabborre- och havsbrax-filéer. Fiskarna är fångade i Medelhavets blå vatten i Messolonghi Lagoon-området (Natura 2000) i Joniska havet (Grekland).

KULAU GmbH (monter A22) lanserar sin nya knapriga KULAU Snax-serie, gjord på ekologiska sjögräschips.  Chipsen är varsamt torkade och inte friterade, så de innehåller mindre fett och är fulla med näring (Tyskland).

Mamuko (monter A50D) presenterar sin ekologiska gröt på den nordiska marknaden. Det är en kokad gröt för småbarn, som inte är thermo-processad och som inte smälter i vatten.  Den tar bara fyra-fem minuter att tillaga och innehåller naturliga näringsämnen, mineraler och vitaminer. (Litauen).

La Naya chocolate (monter A50F) lanserar sina ekologiska, handgjorda chokladbitar Honey & Bread Crumbs, Pistachio & Cocoa Nibs, Orange & Juniper, Raspberries & Pineapple, och Strawberries, Cinnamon & Chili.  De innehåller kakaoböner och obesprutad tropisk frukt och ingredienserna är skördade på miljövänliga gårdar. Chokladbitarna framställs med innovativ teknologi (Litauen).

Go4Raw (monter E81) bars och kex innehåller 100 % raw-ingredienser gjorda av supermat.  De torkas i en temperatur under 42 grader, så att mineraler och vitaminer bevaras.  De är veganska och glutenfria och finns i lådor om 24 i smakerna Orange & Cocoa, Inca Berry, Chilli & Cocoa, och Hemp Protein & Chia (Bulgarien).

BioStyle (monter E16) presenterar sina Goody Bites – en ny generation ekologiska raw food-bitar med bioaktiva ingredienser.  De innehåller essentiella fettsyror och supermat, och är raw, probiotiska, och glutenfria (Bulgarien).

OKF Corporation (monter D84) lanserar sin Aloe Vera-dryck på den nordiska marknaden. Den görs på färsk massa och ingredienser som mineral-vatten, ekologiskt aloe vera-pulver, ekologisk aloe vera-gel, ekologiskt rörsocker, och naturlig druvsmak (Korea).

Primrose Kitchen (monter A26) visar sin ekologiska paleo-granola – den finns i Orange & Cashew, och Goji, Black Pepper & Lemon.  Båda innehåller en nyttig kombination av solrosfrön, apelsiner, russin, cashewnötter, kokosbitar, kanel, muskot och Himalayasalt (UK).

Primo Mendoza S.L (monter E63) presenterar sin ApiEnergy Orange Creamy Honey.  Honungen är gjord på bipollen, bidrottninggelé och propolis. ApiEnergy Honey innehåller 66 gram kcal (Spanien).

Creative Nature Superfoods (monter A27) visar sin Organic Chia & Mulberry Superfood Muffin Mix.  Den är fri från alla de 14 största allergenerna, innehåller inga raffinerade sockerarter, och har supermat-ingredienser.  Dessutom visas: Chia & Cacao Brownie mix (UK).

The Free From People (monter A57) marknadsför Buttercup Meadows serie med fria från-pulvermixer, som kan användas till hamburgare, korv, köttbullar, köttfärslimpa, fyllning med mera. Alla är fria från gluten, vete, mjölk, ägg, glutamat och GMO.  Smakerna är: Spicy Moroccan Mix, Sage & Onion Mix, Sausage Mix, Hot and Spicy Mix, Rosemary & Garlic Mix, och Lemon Parsley & Thyme Mix (UK).

Pulsin’ (monter D12) visar sin Peanut Choc Chip Raw Choc Brownie.  Denna dubbla chokladbrownie full med raw kakao, mjölkfria chokladbitar och jordnötter kan ätas med gott samvete. Den är fri från gluten, soja och GMO och innehåller inget raffinerat socker. (UK).

Tropicsoul (monter D70) presenterar sina senaste juiceblandningar, exempelvis ananas & mint, ananas, graviola & banan, mango, ananas, acerola & rödbeta, mango, ananas, passionsfrukt & ingefära, och mango, passionsfrukt, ananas & grönkål (Dominikanska Republiken).

Alara Wholefood (monter E55) visar produkter i serien Lucy Rocks ekologiska veganska paleo-granola – en blandning av bovete, nötter, frön och supermat.  Denna unika blandning av näringsrika supermatspulver och ingredienser, spannmålsfria och utan någon form av raffinerat socker, finns i fyra smaker: Blush Crunch, Glowing Granola, Golden Granolas, och Lush Crunch (UK).

Ramkalni Nordeco (monter C26) visar sin blandning av kanderade frukter och bär i Doypack.  Produktserien är gjord på bär, frukter och grönsaker odlade i Lettland, och består av: kanderade tranbär, svartvinbär, pumpa, kvitten och rabarber.  Genom en unik framställningsteknologi bevaras den naturliga kraften och de aktiva substanserna i de kanderade produkterna (Lettland).

Sabadì – Raw-Organic-Natural (monter A28) presenterar sin serie nyttochoklad, som utvecklar de sex viktigaste nyttoaspekterna hos kakaobönan, (antioxidant, antidepressiv, adaptogen, immunförsvarsstärkande, sexuellt stimulerande, och hudvårdande).  Dessutom visas: Ekologisk varm choklad på sked, ett enkelt och roligt sätt att göra en tjock, varm choklad i italiensk stil (Italien).

Grybai LT (monter A50E) visar sina nya hela ekologiska champinjoner i saltlag. De är gårdsodlade, handplockade och sen hanterade i företagets egen fabrik. Den lätta plastförpackningen har visat sig bidra till betydligt lägre koldioxidutsläpp under produktens livscykel, än glasburkar av samma storlek. (Litauen).

Liquid Juice Company ApS (monter E18) marknadsför sin nya yuzu-lemonad, som är gjord av en av världens dyraste och mest efterfrågade citrusfrukter: yuzu. Lemonaden är inte gjord på koncentrat, innehåller inga E-nummer, och smakar färsk citron, mandarin och grapefrukt (Danmark).

Hemp Juice Sales (monter A49) tillverkar raw hampajuice. Den innehåller hela spektrumet av essentiella näringsämnen, plus höga halter av en stark antioxidant, cannabidiol-syra (CBDa), som används för att återställa hälsosam balans och öka välbefinnandet i allmänhet. Hampajuice-pulvret är frystorkat (Cypern).

Planet Food Sp. Z o.o Sp.K (monter C23) presenterar sina Bioffel ekologiska wafers, gjorda uteslutande av bio-baserade ingredienser från certifierade producenter inom EU. De är tillverkade utifrån ett eget recept, som gör dem krispiga och spröda, med inslag av mariatistel, extra jungfruolivolja, fullkorn och speltvete (Polen).

Agropro (monter D55) visar sina hampafrön. Fröna skalas i låg temperatur genom en mekanisk skalningsmetod, som ser till att fröna behåller sina näringsegenskaper, (omega 3, omega 6, omega 9, och vitaminer).  De är fria från GMO och gluten, de är kosher, vegetariska, and veganska (Italien).

Linnamäe Butchery (monter D47) visar sina Wild Jerky Jerkies, gjorda på viltkött.  Allt kött kommer från vilda djur som levt på 100 % naturlig mat utan artificiella inslag. I produktserien Wild Jerky ingår vildsvin, nötkreatur, älg och rådjur (Estland).

Serien Geocook av Geovita Group (monter C29) består av snabblagade gryner och grönsaker. Geovitas ätfärdiga sallader med korngryn, farro eller bulgur görs utan tillsatser eller konserveringsmedel och har en hållbarhet på 12 månader (Italien).

Du kan se ännu fler av de produkter som kommer att finnas på mässan i vår Buyer’s Guide som du hittar härwww.nordicorganicexpo.com/buyersguide.

Gratis anmälan för besökare

Nordic Organic Food Fair återkommer till Malmö den 16-17 november (nya datum mitt i veckan).

Du hittar mer information och kan anmäla dig för att få fri entré om du går in på www.nordicorganicexpo.comoch anger kampanjkod NFSE500, eller använd direktlänken:https://registration.n200.com/survey/2owh6szsp5ab6?actioncode=NFSE500&translation=0bzoexbgj68md.

För mediefrågor och förfrågningar om presskort hänvisar vi till:
Emma-Louise Jones, PR-ansvarig
e: ejones@divcom.co.uk

Utställarfrågor hänvisas till:
Anne Seeberg, Mässansvarig
e: aseeberg@divcom.co.uk
Website: www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/NordicOrganic
Facebook: www.facebook.com/nordicorganic
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Nordic-Organic-Food-Fair-5071082

Skandinavienkontoret:
Nordenskiöldsgatan 13, S – 211 19 Malmö, Sweden
e: LLarsson@divcom.co.uk

Mer om mässan:

År 2014 var Nordic Organic Food Fair nominerad till titeln Årets bästa fackmässa under 2000 kvm (bade i Storbrittanien och resten av världen) av branschorganisationen för mäss- och eventföretag och även finalist I kategorin Bästa Nya Internationella Fackmässa.

Natural Products Scandinavia tilldelades utmärkelsen “Bästa Nya Internationella mässa 2013” av UK’s Exhibition News Awards och var med i finalen i kategorin “Bästa nya Fackmässa”, arrangerad av UK’s Association of Event Organisers’ annual Excellence Awards.

Diversified Communications UK, baserat I Brighton, är en snabbväxande mässarrangör som även bedriver förlagsverksamhet. Bland de mässor som Diversified UK arrangerar kan nämnas Nordic Organic Food Fair i  Malmö (samarrangeras med Natural Products Scandinavia), Natural Food Show vid Natural & Organic Products Europe (London), Natural & Organic Awards, Natural Products News, lunch!, Casual Dining, Casual Dining Restaurant & Pub Awards och Commercial Kitchen.  För mer information: www.divcom.co.uk.

Diversified UK är en del av Diversified Communications, ett ledande internationellt mediaföretag, som erbjuder marknadstjänster, utbildning och information via globala, nationella och regional arrangemang och möten, digitala och tryckta publikationer, TV-stationer, mm. Diversified arbetar med en rad olika branscher, däribland: fisk & skaldjur, storkök, naturligt och ekologiskt, egenvård, sjöfart, mm. Företaget har sitt huvudkontor i Portland, Maine, USA och sysselsätter över 850 anställda, i åtta dotterbolag i sju länder. För mer information, besök: www.divcom.com.