Nu i helgen samlas nordisk detaljhandel i Malmö på Natural Products Scandinavia

Nu på söndag den 26 oktober kl. 10.00 öppnas dörrarna till Natural Products Scandinavia, Nordens enda fackmässa för naturlig hälsa och egenvård, naturlig hudvård och skönhet och en hållbar livsstil i hem och hushåll.

Att det är en verkligt internationell mässa framgår av att inköpare/besökare från 80 länder redan har  registrerat sig. Så även om majoriteten av besökarna kommer från Norden och de olika staterna runt Östersjön, kommer ungefär en tredjedel inflygande från hela världen.

Dansk Supermarked, Life, Lidl Sverige, Superbrugsen, Matas, Coop Trading, ICA, Irma, Kronansapotek, Hälsokraft, Svenska Bioforce AB, Urtehuset, Apoteksgruppen, Svane Aps, niemans pharmacy, Apoteket AB, Waitrose och The Nutri Centre är några av de företag som anmält sig.

Förra årets upplaga av Natural Products Scandinavia blev en stor framgång och besökarantalet ökade med 57% jämfört med 2012 och tillväxten fortsätter oförtrutet. I år kommer Natural Products Scandinavia och den samarrangerade ekologiska matmässan Nordic Organic Food Fair att ha fler än 300 utställare.

Mässan är helt fullbokad och de sista monterplatserna bokades av nya företag som inte deltagit tidigare, som t.ex. Carmien Tea, Wojnar's Wiener Leckerbissen, Business Sweden, Wild Olive African Artisan Apothecary, Kneipp, Nature Base AB, Zuii Organic, Go:Experience AB och Original Nutrition. Andra företag som premiärutställer i år är bl.a. Frebbenholm Sverige AB, Oh-Lief Natural Products, LycoLife, Dentme, Rosmarin, Zoya Goes Pretty, Aromata Mirabilia, Edura AB, Jack N' Jill Natural Toothpaste, Generous, Luxsit Organic Care, Naturligtvis, Strindberg AS och Exporthandelskammaren från Bosnien Herzegovina.

Många utställare har nästan blivit “stamgäster” som t.ex. Aura-Soma & AEOS, Biosential Inc., Dagsmeja, Dermanord Svensk Hudvård AB, Midsona Sverige AB, Nordic Health Sprays, Solgar/Nordic Premium Group, Go for Life, Saveurs & Nature, Pulsin', Georg Rösner Vertriebs, Biofood, Lavera, Bounce Foods, Nuwell Health & Wellness, Dr Organic/Optima Heath och Kinetic Natural Products Distributors.

På länken https://onlineexhibitormanual.com/divnps14/Exhifa/exhibitorList.aspx finns förteckningen över samtliga utställare på såväl Natural Products Scandinavia som Nordic Organic Food fair

Och på länken http://www.naturalproductsscandinavia.com/natural-products-scandinavia-previews-its-exhibitor-show-highlights-for-2014 kan man läsa om nyheter som de olika utställarna visar upp.

Bland höjdpunkterna på årets mässa finns bl.a. New Products Showcase, Natural Theatre och en ny Workshopscen. Där framträder bl.a. Irene von Arronet och Henrik Olteng, grundare av Natural Organic Cosmetics Sweden; Charlotte Bladh André, ordförande i Organic Sweden; Roberto Valente från Cosmofarma; Julie Tyrrell, Natrue; Patrick Ahern, director general i EHPM och projektkoordinatorn hos IFOAM EU, Alejandro Gil,.

Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair öppnar upp I Malmö söndag-måndag 26-27 oktober (öppettider 10.00 – 17.00 båda dagarna).  För mera information och för att registrera sig för en biljett som ger fri entré hänvisar vi till hemsidan www.naturalproductsscandinavia.com och ange prioritetskod NPSSE403 (www.eventdata.co.uk/Visitor/NPS.aspx?AffiliateCode=NPSSE403).

För mediafrågor och presskort ber vi dig kontakta:

t: +44 (0)1273 645134                 e: ejones@divcom.co.uk
Facebook: www.facebook.com/DiversifiedUK
LinkedIn: www.linkedin.com/groups?gid=5009585

Utställarfrågor till:
Nordenskiöldsgatan 13
S - 211 19 Malmö, Sweden
t: +46 702 661170                          e: lars.larsson@halsofackhandeln.se

eller till:
Zoe Lacey-Cooper, Event Director
t: +44 (0)1273 645141                 e: Zlacey@divcom.co.uk
Website: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Information till redaktionen:

Natural Products Scandinavia vann priset för Best International Launch 2012 på mäss- och eventbranschens egen stora Oscarsgala i fjol.

Nordic Organic Food Fair har nominerats till Årets bästa mässa under 2000 kvm (i England och internationellt) vid den engelska branschorganisationen Association of Event Organisers’ årliga gala Excellence Awards. Och i April 2014  blev mässan finalist i kategorin Best International Launch vid at the UK’s Exhibition News Awards, en annan branschgala.

Bilder kan hämtas på:

Diversified Communications UK Ltd är en mässarrangör och förlagshus med stark tillväxt med sitt europeiska huvudkontor i Brighton i England.  Förutom Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair arrangerar Diversified även mässor som t.ex. Natural & Organic Products Europe, camexpo, lunch!, Casual Dining, och ger även ut branschtidningarna Natural Products Magazine och Natural Beauty Yearbook.  Mera information finns på: www.divcom.co.uk.

Diversified UK ingår i företagsgruppen of Diversified Communications, ett ledande internationellt mediaföretag som arbetar med utbildning, mässor, informationsteknik, e-media, tidningar och tidskrifter och TV-stationer. Koncernens verksamhet är inriktad mot sjöfart, fisk och skaldjur, food service, naturlig hälsa och egenvård, ekologiskt och business management. Företaget har sitt huvudkontor i Portland, Maine på den Amerikanska östkusten och har totalt drygt 800 anställda med kontor i USA, Australien, Kanada, Indien, Hong Kong, Thailand och Storbritannien.  Mera information finns på: www.divcom.com.