DLA Piper förstärker med ytterligare spetskompetens inom försäkring

Report this content

DLA Piper fortsätter utveckla erbjudandet till sina klienter genom att rekrytera framstående försäkringsexperten Peter Sarkia till kontoret i Stockholm.

Peter Sarkia kommer inrikta sitt arbete på att bistå DLA Pipers klienter inom försäkrings- och återförsäkringsrättsliga frågor, samt överlåtelser av försäkringsverksamhet och avancerade samarbeten mellan svenska och utländska försäkringsgivare. Peter har även en gedigen bakgrund inom gränsöverskridande förvärv.

– Vi är glada över att kunna välkomna Peter som delägare och ser fram emot att presentera ett förstärkt erbjudande till våra klienter. Med Peter Sarkias erfarenheter och vårt redan starka team inom försäkring kommer vi ta ytterligare steg i vår ambition att vara den bästa affärspartnern för företag med ambitioner att växa såväl nationellt som på nordisk nivå och vidare ut i världen, säger Peter Näslund, managing partner för DLA Piper i Sverige

– Jag ser mycket fram emot att få komma till DLA Piper, en verkligt internationell byrå med gott renommé och hög professionell nivå som visar en spännande utveckling och har höga ambitioner för framtiden. Att få bidra till och vara delaktig i den fortsatta framgången för en av världens största advokatbyråer ser jag som en stor förmån, säger Peter Sarkia, ny partner på DLA Piper Sverige.

Peter Sarkia har sedan 1994 varit verksam på välrenommerade advokatbyråer och han kommer närmast från MAQS där han varit styrelseordförande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Jansson, Marknadschef DLA Piper, 070-239 57 72, niklas.jansson@dlapiper.com

Bifogade bilder:
Peter Sarkia
Peter Näslund, Managing Partner på DLA Piper Sverige

Om DLA Piper
DLA Piper är en global advokatbyrå med kontor i över 40 länder i Afrika, Amerika, Sydostasien, Europa och Mellanöstern, vilket gör att vi kan tillgodose företags juridiska behov i hela världen. För ytterligare information om vårt företag och våra tjänster, besök www.dlapiper.com.

Taggar: