Rekordår för DLA Piper Sverige

Report this content

På bara två år har advokatfirman DLA Piper etablerat sig som den ledande globala byrån i Sverige och den största i Norden. Nu presenterar firman resultaten från det senaste räkenskapsåret, och siffrorna visar en kraftig omsättningsökning till 374 miljoner kronor, jämfört med 313 miljoner föregående år. Ökningen med nära 20 procent innebär därmed en ny toppnotering.

DLA Piper har de senaste åren haft en snabb tillväxt och på kort tid etablerat en stark lokal och nordisk närvaro, dels genom samgåendet med Grönbergs advokatbyrå men också genom etableringen av egna kontor i både Finland och Danmark. Byrån har idag 160 anställda i Sverige och totalt omkring 630 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn och Århus, vilket gör den till ledande i Norden. Siktet är inställt på att utmana de stora lokala byråerna och de finansiella resultaten från senaste räkenskapsåret visar att klienterna uppskattar den heltäckande och högkvalitativa rådgivningen.

– Det är oerhört glädjande att vi redan nu kan se resultat att vår storleksökning värdesätts av klienterna, vilket ger oss ytterligare resurser att utveckla vårt erbjudande. Vi kan också se att vår nordiska satsning har börjat bära frukt med flera nya uppdrag och vi har mycket spännande på gång, såväl internationellt som lokalt. Vår målsättning är förstås att det värde vi levererar, och därmed även den stigande resultatkurvan ska fortsätta utvecklas i lika rask takt under de kommande åren, säger Peter Näslund, Managing Partner på DLA Piper Sverige.

Advokatfirmans ambition är att vara den ledande byrån i världen, samtidigt som man nu flyttar fram positionerna för att växla upp den lokala marknadsnärvaron.

– Vi har en tydlig strategi över hur vi ska konkurrera med de stora, lokala advokatfirmorna, och vår starka globala position och unika marknadsnärvaro i Norden kommer ge extra kraft i det. Våra första steg mot framtidens advokatfirma är tagna och vi ser med stor tillförsikt fram emot vad som komma skall, säger Anders Malmström, styrelseordförande för DLA Piper Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Näslund, Country Managing Partner DLA Piper Sverige, 070 422 01 11, peter.naslund@dlapiper.com
Niklas Jansson, Marknadschef DLA Piper Sverige, 070-239 57 72, niklas.jansson@dlapiper.com

Bifogade bilder:
Peter Näslund, Country Managing Partner, DLA Piper Sverige

Om DLA Piper
DLA Piper är en global advokatbyrå med kontor i över 40 länder i Afrika, Amerika, Sydostasien, Europa och Mellanöstern, vilket gör att vi kan tillgodose företags juridiska behov i hela världen. För ytterligare information om vårt företag och våra tjänster, besök www.dlapiper.com.

Taggar: