DNB inleder samarbete med Kivra

Samarbetet med Kivra kommer att ge DNBs kunder möjligheten att ta emot fakturor och annan post digitalt och därmed även bidra till en mer hållbar framtid. Först ut med att få sina fakturor digitalt i Kivra blir DNBs kunder inom bilfinansiering.

-       Kivra är en ny infrastruktur för digital kommunikation som innebär att vi och våra samarbetspartner kan erbjuda kunderna ett smidigare och mer hållbart sätt att få sina fakturor på. Detta går helt i linje med vår strategi att satsa på ny teknik och erbjuda våra kunder digitala lösningar inom fler och fler områden, säger Stefan Davidsson, chef för DNB Finans i Sverige.

Redan idag använder cirka 40 procent av DNBs kunder Kivra. Kunder som ännu inte gör det kommer att rekommenderas att använda tjänsten för att på så sätt få smidigare tillgång till sin post.

-       Vi kommer att implementera digitala fakturor via Kivra successivt under året och hoppas våra kunder kommer uppskatta att vi gör det enkelt och säkert för dem att ta emot och hantera post från oss, säger Helena Peterson, chef DNB Finans Kundtjänst.

DNB Finans är en av de ledande nordiska aktörerna inom bilfinansiering. På den svenska marknaden erbjuder DNB bland annat tjänster inom bilfinansiering såsom leasing, hyra och avbetalning.

För mer information:
Stefan Davidsson, chef DNB Finans Sverige
stefan.davidsson@dnb.se,
+46 70 622 28 04

Om Kivra
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Över två miljoner svenskar använder tjänsten för att få sin viktiga post digitalt. Tusentals företag och myndigheter skickar idag post, såsom deklarationer, kreditupplysningar, årsbesked, lönespecifikationer och fakturor via Kivra.

Taggar:

Om oss

DNB är Norges största bank och har samtidigt bred internationell närvaro. Inom sektorerna energi, shipping och fiske har koncernen en globalt ledande kompetens. Vi finns representerade i stora finansiella centra, men också på närliggande geografiska marknader i Norden och Baltikum, där DNB är en av de ledande aktörerna inom bank, finans och försäkring. Vi har verkat i Sverige sedan 1995 och är på denna marknad en nischbank med fokus på Corporate Banking, Investment Banking, kapitalförvaltning och bilfinansiering. Vi är idag cirka 350 medarbetare och våra kunder är oftast större företag och institutioner. Inom bilfinansiering och kapitalförvaltning har vi även en stor grupp privatkunder, via våra samarbetspartners.

Snabbfakta

Citat

- Kivra är en ny infrastruktur för digital kommunikation som innebär att vi och våra samarbetspartner kan erbjuda kunderna ett smidigare och mer hållbart sätt att få sina fakturor på. Detta går helt i linje med vår strategi att satsa på ny teknik och erbjuda våra kunder digitala lösningar inom fler och fler områden.
Stefan Davidsson, chef för DNB Finans i Sverige