DNG förstärker organisationen med ny tung kompetens Per Anders Prabert går till DNG Den 1 mars tillträder Per Anders Prabert rollen som VD för DNG Interaction. P.A kommer närmast från CRM-systemföretaget Infercor AB där han opererat som VD och ansvarat för expansion och utveckling av bolaget på den svenska och europeiska marknaden. - Jag kommer till DNG i ett oerhört spännande skede där min bakgrund och erfarenhet kommer till sin fulla rätt. Med mina erfarenheter inom CRM och direktkommunikation tror jag att jag är rätt person att fortsätta driva och integrera arbetet inom DNG Interaction på ett positivt och framgångsrikt sätt, säger P.A P.A har gedigen erfarenhet av marknadsföring och CRM. Bland annat har han tidigare arbetat som marknadschef och affärsutvecklare på StroedeRalton under en längre period. Han har en Mastersexamen i Marknadsföring/Direct Marketing från Kingston University i England och är en välkänd föreläsare och skribent inom branschen. - Genom P.As erfarenhet och kompetens inom marknadsföring och CRM stärker vi våra positioner inom DNG Interaction. Vi är övertygade om att P.A kommer att fortsätta att driva och utveckla DNG Interaction på den Nordiska marknaden i en positiv riktning, säger Carl Wiktorsson, vVD DNG. DNG Interaction hjälper företag att effektivisera sin försäljning genom att skapa, ta hand om och utveckla deras kundrelationer. DNG Interaction arbetar med rådgivning inom CRM och med verktyg som research, direktmarknadsföring och contact centers. Fokus inom CRM ligger på så kallad "campaign management" där projekt tas från strategi och handlingsplan till operativt genomförande. Målet är att genom ökad kundlojalitet och effektivare marknadsföring öka lönsamheten och ge kunderna en bättre avkastning på deras marknadsföringsinsatser. För mer information kontakta: Carl Wiktorsson, vVD DNG, 08-566 35 000, 0708-55 49 50 Per-Anders Prabert, tillträdande VD DNG Interaction 070-555 20 36 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00350/bit0002.pdf