Ny stororder till nystartad DM/RM-byrå på DNG

Ny stororder till nystartad DM/RM-byrå på DNG Som ett led i den nyligen genomförda organisationsutvecklingen inom DNG formaterar bolaget nu en renodlad DM- och RM-byrå, DNG Target, med fokus på såväl strategisk rådgivning som praktiskt genomförande inom DM och RM.* - Den främsta uppgiften är att positionera DNG Target som en mediaoberoende DM/RM-byrå. Vi ser det som viktigt att omvandla traditionell DM-kompetens i nya medier där man inte bara tänker "post i brevlådan" eller e-mail, utan verkligen skapar DM och RM som stödjer varumärkeskommunikationen och bygger på den interaktivitet som den nya tekniken erbjuder. Som ett exempel på denna utveckling ser vi ett kommande behov att översätta traditionell DM/RM-kompetens till bredband och digital-TV, säger Lars Andersson, VD DNG. DNG Target får en flygande start med ett nytecknat kontrakt värt nära fyra miljoner i ett första skede. - Vi är mycket glada över det nya uppdraget samtidigt som fler och fler uppdrag tenderar att bli större och mer omfattande än tidigare. Kundernas behov av att integrera sina marknadsföringsinsatser är ett tydligt kvitto på att vår affärsidé ligger rätt i tiden, säger Lars Andersson. DNG Target startar med en arbetsgrupp om fyra personer med både strategisk, taktisk och kreativ kompetens. Målet är att växa men det är inget självändamål att bli stora. - Vi sätter kunden i centrum som också får styra utvecklingen och takten på expansionen, säger Lars Andersson. För mer information kontakt: Lars Andersson, VD/Koncernchef DNG, 08-566 35 000, 070-753 00 00 * DM-Direktmarknadsföring, RM-Relationsmarknadsföring DNG, Dial NXT Group, är sen den 6 dec 2000 noterade på O-listan och arbetar som rådgivare och konsulter inom området för integrerad marknadskommunikation. Bolaget skapar och utvecklar lönsamma kundrelationer för sina uppdragsgivare och affärsidén bygger på att ge uppdragsgivarna den bästa avkastningen på marknadsföringsinvesteringarna. DNG består idag av nio rörelsedrivande bolag som de flesta sitter under ett och samma tak. www.dng.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00100/bit0002.pdf