Ny vd för Domain Network

Ny vd för Domain Network Anders Eriksson, tidigare bland annat Nordenchef för Razorfish, har utsetts till ny vd för koncernen Domain Network. Anders Eriksson, som efterträder Mattias Falkendal på posten, kommer att leda ett av världens främsta konsultbolag inom området digital varumärkeshantering. Domain Network delägs sedan i höstas, förutom av Spray, även av den finansiellt starka amerikanska reklamjätten Omnicom Group. Domain Networks nya vd, Anders Eriksson, har en gedigen bakgrund. Efter avlagd examen vid Stockholms Handelshögskola har han bland annat arbetat som managementkonsult på Gemini Consulting/SIAR-Bossard innan han 1998 började som affärsområdeschef på Razorfish. Efter ett halvår på Razorfish utsågs Anders till Europachef. När han nu går vidare till den nya rollen som vd för Domain Network lämnar han bland annat uppdragen som Nordenchef och ansvarig för globala allianser på Razorfish. - Domain Network är ett oerhört kompetent och välskött företag med en stor potential och starka ägare. Min roll blir bland annat att ytterligare utveckla företagets tjänster. Vi kommer att satsa hårt på att erbjuda våra kunder lösningar på samtliga frågor relaterade till det digitala varumärket. Detta kommer att ske samtidigt som vi både befäster och förstärker vår internationella position, säger Anders Eriksson, tillträdande vd för Domain Network. Domain Network grundades 1996. Ända sedan dess har företaget gått sin egen väg. Lönsamhet och expansion styrd av efterfrågan har varit företagets ledord. Med dessa ledord har Domain Network expanderat kontrollerat och bibehållit sin finansiella styrka. Idag har koncernen drygt 60 anställda och dotterbolag i Stockholm, London, Amsterdam och Paris. I november i fjol, en tidpunkt som kännetecknades av få eller inga investeringar i branschen, fick Domain Network en ny och finansiellt stark delägare. Den amerikanska reklamjätten Omnicom Group investerade då 65 miljoner kronor i företaget. Under år 2000 ökade företagets omsättning med 200 procent och idag står flera av världens mest kända varumärken på företagets kundlista (se nedan). I detta läge byter koncernen vd. - Efter 4,5 år som vd känns det naturligt att ta ett steg åt sidan och låta nya krafter och idéer träda fram. Med sin professionella bakgrund och internationella erfarenhet tillför Anders företaget kompetens som kommer att vara mycket viktig när vi nu går in i nästa spännande utvecklingsfas, säger Mattias Falkendal, avgående vd och en av de personer som byggt upp koncernen från grunden. Att Mattias Falkendal väljer att lämna den operativa ledningen betyder inte att han lämnar företaget. Mattias kommer även fortsättningsvis att verka i Domain Networks styrelse. För ytterligare information vänligen kontakta: Mattias Falkendal, Domain Network, tel. 0706-53 06 98 alt. mattias.falkendal@domainnetwork.se Anders Eriksson, vd Domain Network, tel. 0733-11 30 08 alt. anders.eriksson@domainnetwork.se Bilder och ytterligare information finns på www.domainnetwork.se Domain Network är ett av världens främsta konsultbolag inom Domain Managementtm; hantering av juridiska, marknadsföringsrelaterade och tekniska frågeställningar rörande varumärken och namn på Internet. Domain Network hjälper stora och medelstora företag världen över att skydda, hantera och utveckla varumärken i en global och digital miljö. Bolaget är föremål för kraftig expansion nationellt och internationellt. Domain Network är ett fristående dotterbolag inom Spray AB. Bland Domain Networks kunder återfinns exempelvis Absolut Vodka, Elektrolux, Excite, Framfab och Volvo Car Corporation. Domain Network har idag cirka 60 anställda på företagets kontor i Stockholm, London, Paris och Amsterdam. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00600/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00600/bit0002.pdf

Om oss

Domain Network är ett av världens främsta konsultbolag inom Domain Management(tm); hantering av juridiska, marknadsföringsrelaterade och tekniska frågeställningar rörande varumärken och namn på Internet.