Dometics årsredovisning för 2016 offentliggjord

Dometic Group AB (publ) meddelar idag att årsredovisningen för 2016 offentliggjorts och finns tillgänglig på www.dometic.com/ir. En digital version finns också tillgänglig på arsredovisning.dometic.com.

Årsstämman äger rum fredagen den 7 april 2017 klockan 13.00 på Meeting Room, Alströmergatan 20, Stockholm. Stämmohandlingar finns tillgängliga på www.dometic.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Erika Ståhl, Head of Business Control & Investor Relations

Email: ir@dometicgroup.com

Denna information är sådan information som Dometic Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 mars 2017 kl. 10.45 CET.

OM DOMETIC GROUP Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Klimatsystem, Sanitet och Mat & Dryck. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 22 tillverknings- och monteringsanläggningar i nio länder, säljer våra produkter i ett hundratal länder och tillverkar cirka 85 procent av de produkter vi säljer i våra egna anläggningar. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 6 500 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 12,4 miljarder kronor för år 2016 och har sitt huvudkontor i Solna.