• Dometic Group/

Inbjudan till telefonkonferens och webcast i samband med Dometics delårsrapport för första kvartalet 2018

Dometic Group AB (publ) kommer att offentliggöra sin delårsrapport för första kvartalet 2018 torsdagen den 26 april 2018 cirka kl. 08.00 (CEST). Samma dag kl. 10.00 (CEST) håller Dometic en telefonkonferens och webcast för att presentera resultatet.

Presentationen visas i realtid via webcast och går även att titta på i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Rapporten och presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängliga på Dometics hemsida, www.dometic.com/ir.

Länk till webcast: http://edge.media-server.com/m/p/aug73zfg

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer.

Sverige: +46 8 566 42669
UK: +44 20 3008 9802
US: +1 855 831 5945

För att försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen när presentationen börjar, ring in och registrera dig några minuter innan kl. 10:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:
Email: ir@dometicgroup.com

OM DOMETIC GROUP Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Klimatsystem, Sanitet och Mat & Dryck. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 28 tillverknings- och monteringsanläggningar i elva länder, säljer våra produkter i ett hundratal länder och tillverkar cirka 85 procent av de produkter vi säljer i våra egna anläggningar. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 8 800 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 14,0 miljarder kronor för år 2017 och har sitt huvudkontor i Solna.