Nytt antal aktier och aktiekapital i Dometic

Extra bolagsstämma i Dometic Group AB (publ) (”Dometic”) fattade den 10 november 2015 beslut om nyemission av aktier, med bemyndigande för styrelsen att fastställa antal aktier och ökning av aktiekapital. Styrelsen beslutade därefter den 24 november 2015 om nyemission av 95 833 333 aktier, innebärande en ökning av aktiekapitalet med 239 583,3325 kronor. Nyemissionen registrerades av Bolagsverket den 25 november 2015.

Efter nyemissionen uppgår antalet aktier i Dometic till 295 833 333 och aktiekapitalet uppgår till 739 583,3325 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Erika Ståhl, Head of Business Control & Investor Relations på Dometic
Email: ir@dometicgroup.com

Ovanstående information har publicerats i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 12.00 (CET) den 30 november 2015.

Om Dometic

Dometic är en global marknadsledare inom ”Mobile Living” och erbjuder lösningar inom områdena Klimat, Hygien & Sanitet och Mat & Dryck. Dometic är verksamma i USA, Europa och Asien och erbjuder produkter för användning i husbilar och husvagnar, lastbilar och personbilar i premiumsegmentet, fritids- och arbetsbåtar samt ett antal andra användningsområden. Dometics produkter och lösningar berikar människors upplevelser utanför hemmet i till exempel en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår motivation är att skapa smarta och pålitliga produkter med enastående design. Vi har 22 produktions-/monteringsanläggningar i nio länder, säljer våra produkter i cirka 100 länder och tillverkar cirka 85 procent av alla sålda produkter internt. Vi har ett globalt nätverk av distributörer och återförsäljare för att hantera eftermarknaden. Dometic sysselsätter cirka 6 400 personer över hela världen, hade 2014 en omsättning på 8,8 miljarder kronor och har huvudkontor i Solna, Sverige.