Portabel luftrenare Breathe Easy

Dometic Group lanserar en liten portabel luftrenare som reducerar mögelsporer, bakterier, virus och tar bort obehagliga lukter.

Luften i en båt, husvagn eller bil kan vara upp till 5 gånger mer förorenad än luften utanför. Problem med lukt från fukt, diesel, rök, avfall och sanitetsmedel är inte helt ovanliga och kan ställa till stora problem för astmatiker och allergiker. Nu kan du reducera kemiska och biologiska föroreningar samtidigt som du tar bort dålig lukt med luftrenaren Dometic Breathe Easy. Med hjälp av en UV lampa som recucerar luftburna föroreningar och Nano-mesh filtret får du fräsch luft utan odör. Luftrenaren Breathe Easy kan användas permanent och klarar upp till 9,3m2.

Luftrenaren monteras enkelt med gummiproppar och drivs med 12 Volt eller 230 Volt.

Effektförbrukningen är 5 Watt. Mått(Bx H x D) 160x 40 x 115 mm

Rek ca pris 1495 sek inkl moms

Peter Hansen Tydén
Divisionschef Dometic Scandinavia
peter.hansen-tyden@dometic.se

Dometic Group
Dometic Group är en kundorienterad, världsledande leverantör av fritidsprodukter för husvagns-, husbils-, bil-, lastbils- och båtindustrin. Vi förser såväl industrin som eftermarknaden med ett komplett utbud av luftkonditioneringar, kylskåp, markiser, spisar, sanitetssystem, belysning, elförsörjning, komfort och säkerhetsutrustning, fönster, dörrar och annan utrustning som gör det mobila fritidslivet mer bekvämt.
Dometic Group levererar ett stort utbud av verkstadsutrustning för service och underhåll av inbyggda luftkonditioneringar.
Dometic Group tillhandahåller även kylskåp som är specialanpassade för att användas i hotellrum, på kontor och för förvaring av medicinska produkter samt vin.
Dometic Group produkter säljs i nästan 100 länder och tillverkas huvudsakligen i egna produktionsanläggningar runt om i världen.

Om oss

Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Klimatsystem, Sanitet och Mat & Dryck. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 22 tillverknings- och monteringsanläggningar i nio länder, säljer våra produkter i ett hundratal länder och tillverkar cirka 85 procent av de produkter vi säljer i våra egna anläggningar. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 6 500 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 12,4 miljarder kronor för år 2016 och har sitt huvudkontor i Solna.