Doro satsar på IP-telefoni för företag

Allt fler ringer med IP-telefoni, inte minst på jobbet. Ökad Internet-kapacitet och en allt mer mogen IP-teknologi har skapat möjligheter för nya IP-telefoniprodukter. Doro lanserar nu två serier i en ny generation IP-telefoniprodukter som riktar sig till såväl den mindre arbetsplatsen eller hemmakontoret, som till större företag.

Doros två nya serier – ip500-serien och ip800-serien – är speciellt framtagna för professionella användare på arbetsplatser och kännetecknas av lätthanterliga produkter som kombinerar ergonomi med avancerad ljudteknik, så kallat Ergonomiskt Ljud™.

ip500-serien – smarta allt-i-ett lösningar för den mindre arbetsplatsen
ip500-serien består av två nya IP-telefoner – en trådlös (ip510w) och en trådad (ip520c), samt en användarvänlig, kompakt bredbandsgateway med inbyggda PBX-funktioner (ip500bpxw). Båda telefonerna är speciellt utvecklade för ip500bpxw. Det här är en helhetslösning som kombinerar snabb och säker internetuppkoppling med fastnätstillgång och IP-telefonimöjligheter för upp till åtta användare.

ip800-serien – affärstelefoner för medelstora och stora kontor
Produkterna i ip800-serien består av fyra nya trådade IP-telefoner för medelstora och stora kontor. Samtliga är baserade på den nya SIP2.0-standarden, har inbyggda säkerhetsegenskaper och kan användas tillsammans med en IP PBX- eller Centrex-växel. Produkterna i ip800-serien är alla mycket prisvärda alternativ till telefonväxeloperatörernas egna varumärken och IP-telefoner. Doros egen märkning Ergonomiskt Ljud™ innefattar hela ip800-serien tack vare en bredbands-ljudkodek, som skapar ett kristallklart ljud, samt möjligheten att koppla in hörselskyddande headsets.

– Produkterna som nu lanseras är i linje med Doros strategi att skapa en smidig övergång från analog telefoni till IP-telefoni genom att erbjuda ergonomiska funktioner för slutanvändaren, säger Jérôme Arnaud, ansvarig för Doro Business Electronics.

Förutom de fyra telefonerna innefattar Doro ip800-serien också tangentbordet ip85ekp, med 42 programmerbara tangenter som kan kopplas direkt till de nya telefonerna Doro ip820c, ip830c och Doro ip840c.

Doros nya IP-produkter finns tillgängliga från början av november hos återförsäljare, IP PBX-installatörer, helmelektronikhandeln och återförsäljare av kontorsmaterial.

Läs mer om Doros nya IP-produkter på www.doro.se. För snabb nedladdning av bilder klicka här.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Forssell, Marknadschef på Doro, telefon 0705 15 67 34, e-post fredrik.forssell@doro.com
Jérôme Arnaud, Managing Director, Care & Business Electronics Divison, telefon +33 1 30 07 17 01, e-post jerome.arnaud@doro.com

För produkttester vänligen kontakta:
Jonas Lidheimer, Sund Kommunikation, e-post jonas.lidheimer@sundkommunikation.se, mobiltelefon 0739 62 02 92