Gunnar Åkerblom - ny VD för DORO

Gunnar Åkerblom - ny VD för DORO Till ny VD och koncernchef för DORO i Lund, verksamt inom telekom och noterat på O-listan på Stockholmsbörsen, har Gunnar Åkerblom utsetts. Gunnar Åkerblom, 50 år, är civilingenjör i industriell ekonomi och är för närvarande VD i Heidelberg Nordic, en tysk koncern inom den grafiska mediaindustrin. Tidigare har han haft olika befattningar inom Atlas Copco koncernen såväl i Sverige som utomlands samt blev därefter VD för Byggman- gruppen inom byggmaskinsektorn. Han förväntas tillträda tjänsten som koncernchef under våren. Gunnar Åkerblom har köpt 100.000 optioner från huvudaktieägaren RunDor med en teckningskurs på 77 kr i april 2004. "Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetare och styrelse kunna utveckla och förstärka DORO:s position på en marknad som i Europa årligen omsätter mellan 40 och 50 miljarder kronor" säger Gunnar Åkerblom. "Vi är glada att vi har kunnat knyta Gunnar Åkerblom till oss. Hans gedigna internationella erfarenhet och stora kunnande inom marknadsföring och distribution kommer att vara värdefullt för DORO.", säger Lars-Olof Hjalmar, styrelseordförande i DORO. DORO kommer att publicera sina kommande rapporter enligt följande ; 17/4, 16/7, 17/10 och 23/1 2002. Bolagsstämma hålles den 14 mars. Mer information om DORO finns på www.doro.com För frågor var vänlig kontakta: Styrelseordförande Lars-Olof Hjalmar 070 - 585 19 20 eller Tf VD Ingvar Karlsson +46 46 280 50 62 Lund 2001-02-08 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00130/bit0002.pdf