Kommunikation av Doros halvårsrapport jan-jun 2004

Kommunikation av Doros halvårsrapport jan-jun 2004 1. Inbjudan till telefonkonferens den 12 augusti kl 14.00 Doro publicerar sin halvårsrapport 2004 senast klockan 13.00, torsdag den 12 augusti 2004. En telefonkonferens anordnas samma dag med början klockan 14.00. Rune Torbjörnsen, CEO, Ingvar Karlsson, CFO, presenterar rapporten och svarar därefter på frågor. För att deltaga i telefonkonferensen, * Vänligen ring på telefonnummer 08-600 53 80 * Din möteskod är 175654 En inspelning av konferensen kommer också att vara tillgänglig en månad därefter. * vänligen ring på telefonnummer 08-82 29 09 * efter begäran av möteskod tryck nummer: 642 20 48 avsluta med #. * efter hälsningsfrasen slå in Din Extra möteskod: 17 56 54 Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på www.doro.com/media/slidesq2.pdf från klockan 13.30 torsdag den 12 augusti. 2. Inbjudan till Financial hearings den 13 augusti kl 12.00 Doro medverkar på Financial hearings fredag 13 augusti kl 12.00 på Operaterassen, Stockholm. Rune Torbjörnsen, CEO, Ingvar Karlsson, CFO, presenterar rapporten och svarar därefter på frågor. Fredrik Magnusson, VD för prisbelönta designföretaget Propeller har ansvaret för designen av flera av Doros telefoner och berättar om hur Propeller integrerar koncept och design i Doros telefoner. Doro 800-serien som designats av Propeller vann tex "IF-design award" vid senaste Cebit-mässan. Moderator Urban Ekelund, Redeye. Du kan också lyssna på presentationen, vänligen ring på telefonnummer 08-562 137 25. Du kan se presentationen på www.financialhearings.com senare den 13 augusti. Doro AB (publ) Om Doro Doro designar, utvecklar och säljer produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Utöver telefoner till privata användare och företag samt walkie-talkies, erbjuder även Doro tillbehör såsom headsets, telefonsvarare och nummerpresentatörer. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design, har bidragit till Doros framgångar på den europeiska fasta telefonimarknaden. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2003 omsatte Doro-koncernen 648 Mkr och hade en vinst på 28 Mkr. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder och i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040809BIT22140/wkr0001.pdf