Ny marknadschef på Doro

Ny marknadschef på Doro Fredrik Forssell har blivit utnämnd till marknadschef på Doro och kommer också att ingå i koncernens ledningsgrupp. Rekryteringen är ytterligare ett viktigt led i Doros nya marknads- och konsumentfokuserade strategi. Fredrik Forssell har tidigare arbetat på Pharmacia med den globala lanseringen av Nicorette samt varit marknadskommunikationschef på teknikföretaget Anoto. - Fredriks breda strategiska och operativa erfarenhet inom marknadsföring och varumärkesfrågor kopplade till hans affärsmannaskap och dynamiska person förstärker bolaget ytterligare. Fredriks kunskaper och visioner inom produktutveckling kommer också att bli en stor tillgång, säger Rune Torbjörnsen VD och koncernchef för Doro. Fredrik Forssell blir ansvarig för företagets marknads- och varumärkesfrågor. Tillsammans med VD Rune Torbjörnsen kommer Fredrik Forssell också att ansvara för att driva och förankra Doros nya strategiska inriktning. - Doro är ett oerhört spännande företag och uppfyller de krav som jag ställer på en framtida arbetsgivare. Företaget har duktiga och ambitiösa medarbetare, starkt varumärke och verksamt på en internationell marknad. Jag ser verkligen fram emot utmaningen att få fortsätta utveckla och driva försäljningen framåt, säger Fredrik Forssell. Fredrik Forssell har bred erfarenhet av det svenska och internationella näringslivet. Han kommer närmast ifrån den globala varumärkesbyrån Fitch där han bl.a. arbetat med varumärkes- och identitetsfrågor för kunder som Findus och Nestlé. Fredrik har tidigare en gedigen erfarenhet från Pharmacia Corporation, där han hade en tongivande roll för det globala varumärket Nicorette. Därefter blev han marknadskommunikationschef för Anoto och utgjorde där en av nyckelpersonerna bakom lanseringar tillsammans med Anotopartners som Nokia, Sony Ericsson, Logitech och HP. Fredrik Forssell tillträder tjänsten som marknadschef den 15 september. För mer information, var vänlig kontakta Rune Torbjörnsen, CEO Doro AB, +46 46 280 50 61 eller rune.torbjornsen@doro.com Fredrik Forssell, Marketing Director Doro AB, +46 70 302 23 30 eller fredrik.forssell@doro.com Pressbilder på Fredrik Forssell finns att ladda ner på: www.doro.com/xxx Om Doro Doro designar, utvecklar och säljer produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Utöver telefoner till privata användare och företag samt walkie-talkies, erbjuder även Doro tillbehör såsom headsets, telefonsvarare och nummerpresentatörer. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design, har bidragit till Doros framgångar på den europeiska fasta telefonimarknaden. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2003 omsatte Doro-koncernen 648 Mkr och hade en vinst på 28 Mkr. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder och i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040716BIT20540/wkr0010.pdf Fredrik Forssell, ny marknadschef Doro http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040716BIT20540/wkr0015.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040716BIT20540/bild.html Bilder