SafePay utvecklar Internetbutiker åt DORO

SafePay utvecklar Internetbutiker åt DORO OTC-noterade DORO och SBI-noterade SafePay har i dag, 30 mars tecknat ett avtal. Till en början innebär avtalet att de svenska återförsäljarna erbjuds en ny försäljningskanal via SafePays kostnadsfria Internetbutiker. Ambitionen är att DOROs ca 30 000 återförsäljare runt om i Europa samt Australien skall inkluderas i avtalet. -Internet innebär en ny, stor försäljningspotential för DORO och våra återförsäljare. Det svenska avtalet ser vi som ett första steg. Vår ambition är att även ge våra ca 30 000 återförsäljare i Norge, Danmark, Finland, Schweiz, England, Frankrike, Polen samt Australien erbjudande om att kostnadsfritt öppna en SafePay-butik, säger Clas Bühler, VD DORO. Avtalet innebär att DOROs svenska återförsäljarna får möjlighet att använda Internet som en försäljningskanal utan startkostnader. SafePays intäkter genereras genom provision på Internetbutikernas försäljning. Systemet innehåller även ett säkert och enkelt betalningssystem som SafePay har utvecklat. För mer information kontakta gärna: Claes Bühler, VD DORO, tel: +46 46 280 50 61 Ingvar Karlsson, vVD DORO, tel: +46 46 280 50 62 Mikael Ohlén; VD SafePay , tel: +46 8 650 01 01 Eller besök: www.doro.com www.safepay.nu DORO är verksamt inom telekom och utvecklar och marknadsför trådlösa telefoner, terminalprodukter, telefonväxlar, ISDN-produkter och trådlösa bredband. SafePay Sweden AB bygger infrastruktur för e-handel genom att tillhandahålla kostnadsfria butiker för handel på Internet. SafePays huvudintäkt genereras genom att butiksinnehavaren betalar en kommissionsavgift på 1,5-3 procent av omsättningen i sin Internetbutik. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000505BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000505BIT00480/bit0002.pdf