Dr Sannas AB (publ) skriver avtal med Life

Report this content

Dr Sannas AB (publ) (”Dr Sannas” eller ”Bolaget”) har idag skrivit avtal med Life som är den marknadsledande hälsokedjan i Norden. Avtalet skrivs med Life LE Logistics och innebär i första steget att de kommer erbjuda alla sina ca 170 egna och medlemsbutiker i Sverige hela Dr Sannas sortiment från och med vecka 26. Två av Dr Sannas produkter kommer från start att vara en del av butikernas basutbud.

Dr Sannas har idag skrivit avtal med Life (Life LE Logistics AB) som är den marknadsledande hälsokedjan i Norden. Avtalet innebär i första steget att Life kommer erbjuda sina ca 170 egna och medlemsbutiker i Sverige alla Dr Sannas Hudvårds- och Rawfood produkter via Life Logistics från och med vecka 26. Två av Dr Sannas produkter kommer initialt att tillhöra Lifes bassortiment vilket innebär att de kommer finnas i samtliga butiker. Målsättningen är att ytterligare utöka samarbetet till hösten.

– Det är en glädje att inleda ett samarbete med Life. Vi har många gemensamma värderingar och jag har länge inspirerats av Lifes arbete i Sverige och utomlands. Jag ser detta som början på ett långsiktigt och mycket givande samarbete för oss båda. Vi för redan diskussioner om intressanta gemensamma åtgärder till hösten som jag ser mycket fram emot att genomföra. Jag vill rikta ett stort tack till alla på Life men framförallt till Andreas, Gunnel, Maria, Jonas och Lisa som gjort ett strålande arbete för att vi ska komma i hamn med avtalet och allt det praktiska på rekordtid. Att hela vårt produktsortiment nu blir tillgängligt för 170 Life butiker är ytterligare ett steg i vårt nuvarande expansionsresa, säger Daniel Ehdin, VD på Dr Sannas.

Om Life
Life är Nordens ledande handelsplats för produkter och tjänster inom hälsa. Lifes säljer kosttillskott, sporttillskott, naturlig hudvård, hälsosam mat, växtbaserade läkemedel och mycket mer via 170 butiker i Sverige. Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 354 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 775 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har ca 360 anställda*** och omsatte 1,3 miljarder SEK 2016. Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland ca 2 miljarder SEK 2016.

* Life innefattar Lifekoncernen inkl. Lifes medlems- och franchisebutiker.
** Lifekoncernen äger och driver 159 egenägda butiker
*** Medelantalet anställda (FTE)

– Jag ser mycket fram emot vårt samarbete och vill varmt välkomna Dr Sannas som en del av vårt produktutbud från och med vecka 26, säger Andreas Fällman, Kategorichef på Life Europe AB.

Avtalet ingicks fredagen den 1 juni 2018.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Daniel Ehdin, VD, daniel@drsannas.se, tel. +46 70 862 47 40

Denna information är sådan information som Dr Sannas AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juni 2018, kl. 15:30.

Kort om Dr Sannas
Dr Sannas erbjuder naturliga produkter inom hudvård och kost. Samtliga innehåller de allra finaste ekologiska och vildplockade ingredienserna från naturen – noga utvalda komponenter som var och en fyller en viktig funktion, www.drsannas.se. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Dr Sannas Mentor.

Taggar: