Redline Recordings och Linda Pira till Dramaten

Den 19 maj intar Linda Pira Dramatens stora scen tillsammans med artister från den omtalade remixen av hennes hit Knäpper mina fingrar.

Ladies First är en hiphopkonsert med fokus på en ny våg av kvinnliga rappare, med Linda Pira i spetsen. Konserten bygger vidare på låten Knäpper mina fingrar (Remix) och på scenen ser vi Linda Pira tillsammans med Kumba, Rosh, Cleo, Sep, Vanessa Falk, Rawda, Julia Spada och Joy. Dessutom medverkar Stor och Dani M. I ryggen har de Salla och Massa/The Salazar Brothers (Redline Recordings).

Konserten arrangeras i samarbete med Redline Recordings. Skivbolaget grundades 1996, och utgör den röda tråden som löper genom modern svensk hiphop – från Latin Kings till Linda Pira.

Linda Pira släppte sin hyllade debut-EP ”Matriarken” 2013 och belönades med en Grammis 2014 som Årets nykomling. Hon är även känd från SVT Play-dokumentären Linda Pira - som du inte visste om. Innan konserten hålls ett samtal med DJ Salla, Linda Pira med flera. Samtalsledare är Ametist Azordegan.

Biljetterna släpps den 2 april.

Se videon till Knäpper mina fingrar (Remix): www.youtube.com/watch?v=CloPMxoqWeA

Dramaten& Ladies First
Samtal kl 18.00 - 18.45, Marmorfoajén.
Konsert, kl 20.00, Stora scenen,

För mer information:

Mimmi Fristorp
mimmi.fristorp@dramaten.se

Om oss

Dramaten& är en rubrik för musik och performance, introduktioner och läsningar, samtal med skådespelare efter föreställningar, debatter och scenkonst. Det ska finnas många goda anledningar att komma till vårt teaterhus - att komma en stund innan föreställningen börjar, eller stanna en stund efter. Generöst är ett ledord - vi bjuder på mer av allt som finns i huset, och bjuder upp till fler spännande samarbeten.