Adventsöndag med sagoläsning och musik på Dramaten

Den 8 december bjuder Dramaten in till en adventsöndag för alla åldrar. Det blir sagoläsning och sång med Dramatens skådespelare, pyssel med kostymavdelningen och hantverksbutik. Dessutom bjuds det på glögg, saft och pepparkakor.

Program:
12.00 Dörrarna öppnas
12.15 Sagoläsning med Pontus Gustafsson i entréhallen
13.00 Julsånger för barnen i Marmorfoajén

13.30 Sagoläsning med Pontus Gustafsson i entréhallen
14.00 Sång – och allsång – med Sofia Pekkari, Eva Melander, Adam Pålsson, Emma Mehonic, Beatrice Orler, Eva Maria Hux och Ola Hedén under ledning av Göran Martling i Marmorfoajén.
12.00 - 15.00 Vik en ljuslykta i kostymavdelningens workshop och handla i hantverksbutiken – med 90 % rea!

Adventsöndag 8 december, Dramaten, kl 12.00 – 15.00, fri entré.