Den dramatiska asylen visas som långfilm på Dramaten

Marie-Louise Ekmans 50 avsnitt långa mobilfilmade webbserie Den dramatiska asylen går nu mot sitt slut. Det sista avsnittet visas onsdagen den 19 mars.

Under våren har man på www.dramatenplay.se kunnat följa teaterchefen Marie-Louise Ekmans dramaserie Den dramatiska asylen, en arbetsplatsskildring där hon själv gestaltas av inte mindre än fem olika skådespelare: Marie Göranzon, Ingela Olsson, Stina Ekblad, Melinda Kinnaman och Ellen Jelinek. Bland övriga medverkande märks bland andra Örjan Ramberg, Hans Klinga, Kristina Törnqvist, Henrik Dorsin och Johan Rabaeus.

I samband med att det sista avsnittet sänds, visas också hela serien i en långfilmsversion på Dramaten, med Marie-Louise Ekman närvarande för frågestund. Filmen är fyra och en halv timme lång och visas med paus.

– Det här har varit ett fantastiskt upphetsande projekt och jag ser fram emot att kunna möta publiken, som ju hittills har suttit hemma framför datorerna, säger Marie-Louise Ekman.

Den dramatiska asylen går att se på www.dramatenplay.se även efter 19 mars.

Långfilmsvisning av Den dramatiska asylen
24 och 25 mars kl. 18.00
Målarsalen
Fri entré, biljett bokas på www.dramaten.se/Kalendarium/2014-03-24/ eller på www.dramaten.se/Kalendarium/2014-03-25/
(max två biljetter/bokning)

Citat

Det här har varit ett fantastiskt upphetsande projekt och jag ser fram emot att kunna möta publiken, som ju hittills har suttit hemma framför datorerna.
Marie-Louise Ekman