Dramaten utmanar Sthlm Wrestling

Ödesmatch när Nils Polettis team möter Sthlm Wrestling 16 mars i Hostile Takeover.

Under hösten kunde man för första gången se wrestling på Dramaten, då regissören Nils Poletti lät personer ur Strindbergs värld drabba samman i ringen i The Royal Dramatic Rumble Wrestling Fight Night Forever! – Fadren vs Fordringsägare. Föreställningen blev en succé och spelade för utsålda salonger.

Men någon som inte var road av denna succé var Sthlm Wrestlings president Messiah Hallberg – som anser sig ha ensamrätt på wrestling i Stockholm. I ett försök att utöva utpressning mot Dramaten, lurades han av Nils Poletti att istället skriva över samtliga wrestlingrättigheter till Dramaten – varför det nu är Dramaten och Nils Poletti som äger Stockholms wrestlingscen. Detta ledde till att Messiah Hallberg nyligen blev utslängd från sin egen gala! (Vilket går att se här: http://bit.ly/WZPPdY).

Storsint nog har Nils Poletti beslutat sig för att ge Sthlm Wrestlings numera arbetslösa brottare en chans att vinna tillbaka rättigheterna. Detta i en match mot Dramatens fyra nyvärvade stenhårda brottare/soldater från forna Sovjetunionen! Dramaten bjuder också på en kulturskola under kvällen, efter att Nils Poletti identifierat ett skriande bildningsbehov hos Sthlm wrestlings brottare och publik.

– Roma locuta est, causa finita est, säger Nils Poletti i en kommentar.

Matcherna är:
HARDCORE HAMPUS vs. WRESTLER 1 (DRAMATEN)
TNT vs WRESTLER 2 (DRAMATEN)
TRYM vs. WRESTLER 3 (DRAMATEN)
TAG TEAM MATCH!:
STANISLAW & WRANGEL vs.
WRESTLER 4 (DRAMATEN) & HEMLIG PARTNER!

Nils Poletti och Dramaten presenterar: Hostile takeover
16 mars, Drottninggatan 81