Öppet hus på Dramaten

Lördagen den 10 september öppnar Dramaten dörrarna för allmänheten. Guidningar, öppen repetition och smakprov ur höstens uppsättningar är några av programpunkterna. Fri entré till samtliga aktiviteter.

Dörrarna öppnas klockan elva då dagens guidningar startar. Under turen bakom kulisserna får man bland annat se hur personalen på maskavdelningen arbetar. I marmorfoajén blir det ett samtal mellan regissören till Den girige, Gösta Ekman, och skådespelaren Christoffer Svensson. Chefsdramaturg Magnus Florin leder samtalet.

På stora scenen visas smakprov ur flera av höstens föreställningar under ledning av dramaturg Sven Hugo Persson. Dessutom ges möjlighet att kika in på en öppen repetition till Köpmannens kontrakt i regi av Mellika Melouani Melani i Målarsalen.

Program lördag 10 september kl 11 – 15:

11.00 Portarna öppnas - guideturerna startar och pågår

12.00 - ca 12.30 Gösta Ekman och Christoffer Svensson samtalar om Den girige - Marmorfoajén

13.00  - ca 14.15 Repertoarshow. Skådespelare spelar upp smakprov, sjunger, underhåller och regissörer berättar om höstens pjäser på Stora scenen, konferencier Sven Hugo Persson

14.20 - 15.00 Öppen repetition av Köpmannens kontrakt, Målarsalen

Vikarierande presschef Christina Bjerkander