Se bilderna från Farliga förbindelser

På fredag blir det sex, maktspel och begär i 1700-talskostym när Farliga förbindelser har premiär på Dramaten. Redan idag finns pressbilderna tillgängliga.

Jonas Malmsjö, Livia Millhagen, Ellen Jelinek, Alexandra Rapaport, Elin Klinga, Adam Pålsson, Jan Malmsjö och Josephine Alhanko medverkar när Stefan Larsson gör en musikalisk uppsättning av den skandalomsusade klassikern. Nina Sandström har skapat de praktfulla kostymerna, Rufus Didwiszus scenografin och Bebe Risenfors musiken. Pjäsen är skriven av Christopher Hampton efter Choderlos de Laclos brevroman från 1782.

Premiär fredag 8 februari, Stora scenen.

Alla pressbilder finns för nedladdning här: http://www.dramaten.se/Dramaten/Press/Bildarkiv/
Logga in uppe i högra hörnet med inlogg drama
Skrolla ner till Farliga förbindelser.
Fotograf: Sören Vilks.

På bifogad bild syns Adam Pålsson (Chevalier Danceny), Livia Millhagen (Marquise de Merteuil) och Alexandra Rapaport (Madame de Volanges). Foto: Sören Vilks.

Erik Gripenholm
Vik. Pressansvarig