Unga Dramaten deltar i Ung08 festivalen

Unga Dramaten kommer att finnas med på årets Ung08 festival i Kungsträdgården, Stockholm mellan den 11-15 augusti. Här kan besökande ungdomar träffa skådespelare från teatern som berättar om teater och skådespelaryrket och om vad som egentligen händer bakom scenen. Här kan man också bli teatersminkad av Dramatens yrkeskunniga sminkörer.

Unga Dramatens tält kommer att vara helt i Dramatenstil med allt vad det innebär av röda sammets tyger, guld och gamla sminkbord kontra supermodernt med häftig rörlig ljussättning. Unga Dramaten flyttar till nya lokaler på Elverket 29 augusti. I samband med flytten kommer ett flyttåg att arrangeras. Höstrepertoaren på Unga Dramaten består av Solen Gustav, Askungen och Stirraren. För mer information kontakta: Mia Hertler tel. 0703-726 177, mia.hertler@dramaten.se