Drax-bolaget ONTV ( TIME.STOCKHOLM:s officiella webcaster

Drax-bolaget ONTV -TIME.STOCKHOLM:s officiella webcaster * Webcastingföretaget ONTV, som ingår i SBI-noterade Drax Holding AB, har utsetts till officiell leverantör till det årliga evenemanget TIME.STOCKHOLM. * Under evenemanget i maj och juni kommer hela världen att via nätet kunna delta i interaktiva nyskapande programformat. Det här evenemanget är en utomordentlig plattform för en seriös och genomarbetad satsning på webcasting, kommenterar Björn Bergstrand, VD för ONTV. Med de aktiviteter och funktioner vi planerar kommer vi återigen att kunna visa omvärlden hur långt fram Sverige ligger inom ny teknik och nya media. TIME.STOCKHOLM är ett initiativ från Stockholms stad. Avsikten är att fästa omvärldens ögon på Stockholm som en attraktiv region för företags- och produktutveckling inom TIME-sektorn i Sverige (Telekommunikation, Informationsteknologi, Media och Entertainment). Från den 24 maj till 7 juni anordnas seminarier, utställningar, konferenser och prisutdelningar runt om i staden. Avtalet med Stockholms Stad innebär bland annat att ONTV under TIME-veckorna dagligen sänder interaktiv webb-TV, live från Stockholm. Nätanvändare över hela världen kommer att kunna delta i nyskapande programformat, exempelvis via livechat eller fråge- och omröstningsfunktioner. Sändningarna görs även tillgängliga "on demand", så att tittarna också kan komma tillbaka och se på materialet när de själva vill. Evenemanget är en arena för att exponera Stockholmsregionen samt visa Sveriges kunnande inom den här sektorn, säger Eric Hoas, projektledare för TIME.STOCKHOLM. Webb-TV sändningar gör att vi kan engagera och informera alla människor som inte fysiskt befinner sig på de evenemang som anordnas under de här veckorna. ONTV, som erbjuder heltäckande lösningar för utsändning av rörliga bilder och ljud via Internet, har genomfört hundratals webcasts och är ett av Skandinaviens största webcastingföretag. Webcasting innebär full konvergens mellan olika media; rörlig bild, ljud, text och stillbilder. Därmed kan man skapa en rikare och bättre tittarupplevelse. För ytterligare information kontakta: Björn Bergstrand, VD ONTV Sweden AB, 08 - 714 01 35 Olle Hofvander, VD Drax Holding AB, 08 - 454 83 00 www.draxholding.com www.ontv.se se även www.time.stockholm.se Om Drax Holding- koncernen Drax Holding AB (publ) är ett andra generationens Internetbolag som genom förvärv och förädling av Internetrelaterade framtidsföretag agerar som företagsbyggare inom den nya nätverksekonomin. Drax Holding AB är noterat på SBI's aktielista ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00750/bit0002.pdf