Företagen möter hackers på festival

Företagen möter hackers på festival Torsdagen den 27 november öppnar Elmias dörrar för att ta emot 5000 ungdomar i fyra dagar. Världens största datorfestival lockar de stora företagen att möta framtidens kunder och medarbetare! Mjukvarujätten Microsoft, el- och bredbandsleverantören Vattenfall, Zyxel och Taiwan-baserade moderkortstillverkaren ASUS är några av de största sponsorerna för datorfestivalen DreamHack som öppnar torsdagen den 27 november på mässanläggningen Elmia i Jönköping. Här når företagen 5000 datorkunniga ungdomar som samlas för att spela spel, umgås och surfa på nätet. Festivalen pågår i fyra dagar. Dygnet runt. - Vi stöder och engagerar oss i DreamHack för att vi vet att framtiden ligger i de ungas händer, säger Bert Hansson som är affärsutvecklare på Vattenfalls bredbandsavdelning. Vi vill bygga upp vår position som en effektiv, öppen och ansvarstagande leverantör av energi, telefoni och bredbandstjänster. DreamHack är ett mycket bra tillfälle för Vattenfall att visa upp att vi ger oss in på bredbandsmarknaden. DreamHack lockar en mängd företag och företeelser. Stora elektronikföretag som Intel, Philips och Samsung exponeras sida vid sida med allt ifrån Felix minipizzor och nätcommunityn Lunarstorm till Egmont serier och flera högskoleutbildningar och medieprogram. - Vi erbjuder ett fantastiskt tillfälle för företag och organisationer att nå en nischad målgrupp på ett effektivt sätt. Hos oss möter företagen sina kunder på ungdomarnas egna villkor, säger Martin Öjes, arrangör för DreamHack. Här finns också morgondagens medarbetare, och det tror jag att företagen nu har börjat upptäcka. Också olika typer av media och teknikutbildningar tar chansen att rekrytera och träffa sina framtida elever på DreamHack! Deltagarna på festivalen spelar nätverksspel mot varandra och mot andra på Internet. Stora turneringar hålls i de populäraste spelen. Festivalen erbjuder också möjligheten att i en stor tävling göra upp om vem som är den bästa programmeraren, designern eller musikern. Allt skapas förstås i datorn. Taiwanesiska företaget ASUS är en av huvudsponsorerna för evenemanget och premierar vinnarna med de senaste produkterna. Vid flera tillfällen har vinnarna blivit erbjudna jobb direkt av talangscouter som är på plats för att hitta nya förmågor. DreamHack Winter 2003 är öppet 27 - 30 november och pågår dygnet runt. Mer information om DreamHack: http://www.dreamhack.org Datorfestivalen DreamHack, som hålls på Elmia i Jönköping, är världens största evenemang i sitt slag med över 5000 deltagare två gånger per år. Inne i evenemangshallen byggs ett stort nätverk upp som alla deltagare kan ansluta sig till och en supersnabb internetanslutning dras in. Deltagarna surfar, chattar och spelar nätverksspel. DreamHack arrangerar bland annat Europas kanske största turnering i det populära spelet Counter-Strike. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT20220/wkr0001.pdf Pressmeddelande 031121: Företagen möter hackers på festival http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT20220/wkr0003.jpg Deltagare på DreamHack Summer 2002, Foto: Martin Öjes http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT20220/wkr0004.jpg Översikt DreamHack Summer 2002, Foto: Martin Öjes

Om oss

DreamHack är en av världens största datorfestivaler med ca 5000 deltagare! DreamHack hålls två gånger per år i Elmia i Jönköping.