Jubileumsstipendier på 25000 kr på BHMS, Business Hotel Management School i Schweiz

BHMS, Business and Hotel Management School i Luzern är en av Schweiz ledande skolor för utbildningar inom Hospitality och Business Management. Skolan växte fram ur Benedict Education Group som nästa år firar 90-årsjubileum. Samtidigt fyller BHMS 20 år på egna ben. Detta firar man nu med att dela ut stora stipendier.

Svenska studenter som ansöker till en utbildning på BHMS med start i november 2017 eller januari 2018 får stipendier på hela 3000 CHF, nästan 25 000 kr. Till senare startdatum under 2018 erbjuder man stipendium på 1000 CHF, ca 8300 kr. Skolan ger utbildningar på både undergraduate- och postgraduate-nivå. Stipendierna delas ut till alla Skandinaviska studenter som kontaktar BHMS via att fylla i en intresseanmälan hos deras svenska representant Utlandsstudier.se

Utlandsstudier.se ger studenter gratis information om utlandsstudier. Här kan studenter även ansöka om Utlandsstudiestipendiet för studier på valfri skola utomlands. Ansökningsdeadline är 15 december. Detta stipendium är värt 10 000 till 12 000 kr så totalt går det att få stipendier för 37000 kr för studier på BHMS de kommande startdatumen!

076-9131918

DreamStudies huvudverksamhet är att hjälpa studenter som vill studera utomlands. Här kommer vi därför främst att dela nyheter om utlandsstudier t.ex. trender, statistik, nya utbildningar, stipendier och möjligheter. På vår huvudsakliga svenska webbsida www.utlandsstudier.se ger vi studenter gratis information om utlandsstudier i form av: guider, artiklar och stipendium. Vi har också en skoldatabas med tusentals skolor över hela världen. De länder vi främst fokuserar på är Japan, Korea, USA, England, Australien, Spanien, Tyskland, Italien och Frankrike. En annan av våra passioner är julkalendrar. Vi utvecklade vår första julkalender online redan 2001 och på vår sajt www.julkalenderonline.se kan företag och privatpersoner skapa en egen interaktiv julkalender. Så vi kan bjuda på en del julkalendernyheter också.

Taggar:

Jubileumsstipendier på 25000 kr