Duni lanserar världens största sortiment av komposterbara, enfärgade servetter och dukar.

Om du vill ta hänsyn till miljön och ändå skapa en färgstark stämning är Dunis omfattande sortiment av komposterbara enfärgade produkter det självklara valet. Det är marknadens första sortiment där både servetter och dukar ingår.

Produkterna i sortimentet har OK Compost-märkning. Det innebär att de är garanterat biologiskt nedbrytbara i en industriell komposteringsanläggning, inte innehåller skadliga kemikalier och kan sorteras med livsmedelsavfall när detta är tillåtet.

Elisabeth Gierow, CSR & Quality Director på Duni: "Det finns två skäl till att vi lanserar det här sortimentet. För det första finns det en stor efterfrågan på miljövänliga lösningar hos våra kunder. För det andra, för oss går kvalitet, säkerhet och miljö hand i hand.”

Ladda ned bilder:
www.duni.com/press-images

www.duni.com/komposterbart

För mer information, var vänlig kontakta:

Elisabeth Gierow, CSR & Quality Director
elisabeth.gierow@duni.com

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 1 900 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.