Duni publicerar hållbarhetsrapport

Duni publicerar idag sin första hållbarhetsrapport baserad på GRI 3.1 (Global Reporting Initiative). Rapporten är en del i Dunis hållbarhetsprogram ”Our Blue Mission” där företaget presenterar ett större helhetsgrepp för hållbarhet i hela värdekedjan.

Dunis hållbarhetsstrategi går hand in hand med Dunis vision om att skapa atmosfär vid varje måltidsstillfälle. Bara produkter framtagna med stor respekt för människa och miljö kan skapa en god känsla. I rapporten, som publiceras idag, får man följa Dunis arbete och produktens väg från hållbart skogsbruk och godkännande av leverantörer genom miljöcertifierad produktion till alternativ för återvinning. I rapporten finns också tydligt uppsatta mål för 2015/2020.

”Som Europas ledande leverantör av engångsprodukter för dukning och take-away känns det självklart att också ta en ledande roll i utvecklingen mot hållbara affärer i vår bransch. Det är dock med stor ödmjukhet som vår organisation tar sig an denna utmaning. Det finns inga genvägar eller enkla svar, men vi bygger på det som vi redan gör och rapporten är ett sätt att visa transparens i det arbetet”, säger Thomas Gustafsson, VD och koncernchef på Duni.

Rapporten bygger på GRI nivå C och finns att finns att läsa/ladda ner på www.duni.com/our-blue-mission.

För ytterligare information kontaktas

Thomas Gustafsson, VD och Koncernchef
Tel +46 40 10 62 00

Marielle Noble, Kommunikationschef
Tel: +46 40 10 62 64

Elisabeth Gierow, Miljöchef
Tel: +46 40 10 62 52

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 1 900 anställda fördelat på 17 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.