VD-skifte i Duni AB

Johan Sundelin blir ny VD och koncernchef i Duni AB.

Johan Sundelin, som för närvarande är divisionschef och VD för Santa Maria inom Paulig-koncernen tillträder senast januari 2018. Johan har en lång och gedigen erfarenhet från snabbrörliga konsumentprodukter och har haft ledande befattningar inom Orkla och Unilever.

"Johans erfarenhet och förmåga att skapa både tillväxt och förbättrad lönsamhet passar väl överens med Dunis framtida behov. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla Duni med Johan vid rodret" säger Magnus Yngen, styrelseordförande i Duni.

Johan ersätter Thomas Gustafsson som efter fem framgångsrika år på Duni nu går vidare till en roll inom Mellby Gård, där han kommer att vara engagerad i flera av portföljbolagen. Thomas kommer kvarstå som VD och koncernchef tills Johan tillträder för att säkerställa en bra överlämning.

"Vi tackar Thomas för fina insatser på Duni och önskar honom lycka till med sina nya utmaningar på Mellby Gård", säger Magnus Yngen.

Styrelsen Duni AB

Magnus Yngen, styrelseordförande Duni AB
Mobiltelefon 0706-210090

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 300 anställda fördelat på 23 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Thailand och Nya Zeeland. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN –kod är SE0000616716.

Denna information är sådan information som Duni AB är skyldig att offentligöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 juli 2017 klockan 17.30 CET.