Nordens första elbilsmässa visar lustfylld framtid för elbilen

Report this content

I höst blir det premiär för Nordens första elbilsmässa, eCar Expo. I Göteborg den 11-13 och i Stockholm den 18-20 november kraftsamlar bil- och energiindustrin för att visa upp nutiden och framtiden för el- och hybridbilar i Sverige.
– Anslaget blir att elbilar är en lustfylld upplevelse, det går att kombinera miljövänlighet med lust, kraft och prestanda hos elbilar, och den framtiden börjar nu, förklarar Gunnar Dackevall, som är mässgeneral för e-Car Expo.

Så gott som alla biltillverkare har idag el- eller elhybridbilar i sitt program. Energibolagen slåss om att ligga långt fram med förnybar energi och att fylla Sverige med laddstolpar för elbilar. Transportindustrin hänger på, de ledande taxibolagen tar nya grepp med elbilar i flottan och även dataindustrin är starkt involverade i den innovativa utvecklingen av en ny infrastruktur för elbilar.

– Elbilsmässan blir branschens första stora publika kraftsamling för att visa upp hur framtiden ser ut redan idag. Det blir en spännande och lustfylld bilmässa med vrålstarka sportmodeller med elmotor, nya praktiska familjebilar och all den högteknologi och innovativa skaparkraft som omger den här framtidsbranschen, säger mässgeneralen Gunnar Dackevall.

Intresset att visa upp sig på elbilsmässan är stort från de stora bilföretagen och energibolagen. Man räknar även med ett stort intresse från besökarna, eftersom detta är första gången som bilköparen kan få en rejäl koll på marknaden på en och samma gång.

Mässan blir samtidigt en spännande framtidsmässa som ska visa hur elbilen kommer att förändra världen och våra beteenden. Arrangören vill visa att det blir en lustfylld upplevelse, även för bilentusiasterna.

För mer information, kontakta Presschef Lars-Ola Nordqvist, 070-689 11 20, lars@comvision.se

e-Car Expo arrangeras på Eriksbergshallen i Göteborg 11-13 november och i Nacka Strand, Stockholm, 18-20 november 2016. Arrangören har fem års framgångsrik erfarenhet av högklassiga bilmässor bakom sig, med GranTurismo Expo i Stockholm och Göteborg, och Samlarbilsmässan som hade en succéartad premiär i Örebro i år.

Taggar:

Citat