Biogas, öppna fjärrvärmenät och hållbara städer i Almedalen

Hur får vi en fossilfri transportsektor till 2030? Vad är framgångsreceptet bakom en hållbar stad? Vem vinner egentligen på öppna fjärrvärmenät med fri konkurrens? Och vem tar ansvar för gasbilen?

Svaren får du under Almedalsveckan den 5-8 juli då E.ON, tillsammans med samarbetspartners, bjuder in till fyra högaktuella energiseminarier.

Bland de medverkande finns miljöminister Andreas Carlgren, E.ON Nordics koncernchef Jonas Abrahamsson och Energimarknadsinspektionens generaldirektör Yvonne Fredriksson.

Läs mer om E.ONs seminarieprogram på www.eon.se/almedalen

Ytterligare information lämnas av

Mikael Petrovic, kommunikationschef E.ON Sverige, 0705-69 71 56

E.ON Nordic (publ)

Mikael Petrovic

Om oss

E.ON är ett av världen största energiföretag med etableringar i Europa, USA och Ryssland. E.ON Nordic ansvarar för E.ONs nordiska energimarknad och har som målsättning att erbjuda energilösningar som avsevärt förbättrar energisystemet och utvecklar konkurrensen lokalt, regionalt och globalt under parollen cleaner & better energy. E.ON Nordic har cirka en miljon kunder och 5500 medarbetare. Omsättningen 2010 uppgick till cirka 43 MSEK.