Förändring av antal aktier och röster i East Capital Explorer

I enlighet med beslut på extrastämman den 23 januari 2017 om indragning av egna aktier samt om fondemission utan utgivande av nya aktier har 2 500 000 aktier som bolaget återköpt dragits in.

Efter indragningen uppgår antalet utestående aktier och röster i East Capital Explorer AB, per den 31 januari 2017, till 25 661 563. Bolaget innehar 158 979 egna aktier motsvarande 0,62 procent av det totala antalet aktier och röster i bolaget.

Mia Jurke, VD, East Capital Explorer, 08 505 885 32

Lena Krauss, CFO, East Capital Explorer, 073 988 44 66

Om East Capital Explorer

East Capital Explorer AB (publ) är ett svenskt investmentbolag som erbjuder unika investeringsmöjligheter i Östeuropa, där Baltikum utgör bolagets största investeringsregion. Bolagets investeringsinriktning är primärt mot onoterade bolag inom private equity- och fastighetssegmenten. East Capital Explorers huvudsakliga investeringstema är inhemsk tillväxt och bolaget fokuserar på sektorer som visar stor tillväxtpotential såsom detaljhandel och konsumentvaror, finans samt fastigheter. East Capital Explorer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Notering: Nasdaq Stockholm, Mid Cap - Ticker: ECEX - ISIN: SE0002158568 - Reuters: ECEX.ST - Bloomberg: ECEX SS Equity

Informationen offentliggörs enligt lagen om handel med finansiella instrument. Information lämnades för offentliggörande den 31 januari 2017 klockan 18:15 CET.