• East Sweden Game/

Välkommen på lansering av Linköping AI – ett nytt nätverk och mötesplats för AI (artificiell intelligence) i regionen

Report this content

Den 5 mars lanseras Linköping AI – ett nytt initiativ som ska samla och lyfta fram regionens kunskaper och verksamheter inom AI. Det blir en plattform och mötesplats för forskare, företag, organisationer, entusiaster och alla i regionen med intresse för AI. Syftet med Linköping AI är bland annat att bygga broar mellan olika lokala och regionala initiativ samt att positionera regionen i det snabbt växande området.

Bakom Linköping AI står initiativtagaren East Sweden Game tillsammans med Linköpings universitet, Science Park Mjärdevi, Föreningen för intelligenta & autonoma robotar, LiU Innovation och KVIT Conference.

Under lanseringseventet kommer flera välkända AI-profiler att berätta om området utifrån sina olika perspektiv, se nedan.

Välkommen!

När: 5 mars kl. 17.00

Var: Linköpings universitet, lokalen Ada Lovelace i B-huset. Hitta hit

Ur programmet

• Fredrik Heintz (Linköpings universitet, Svenska AI-sällskapet och EU High-Level Expert Group on AI) ger oss en framtidsspaning och berättar om universitetets forskning och utbildningar inom AI.
  • Daniel Kullgard (Science Park Mjärdevi) ger oss en inblick i AI:ns roll inom inom företagande och affärer.
  • Tomas Ahlström (East Sweden Game och LiU Innovation) berättar om AI inom dataspel och digitala upplevelser.
  • Sofie Forsberg (KVIT Conference) om årets häftigaste konferens kring AI, User Experiences och Cognitive Science.
  • Fredrik Löfgren (robotföreningen FIA odh Dyno Robotics) berättar om två evenemang med fokus på AI, robotar och programmering som äger rum under våren.

För mer information vänligen kontakta

Tomas Ahlström, projektledare East Sweden Game och initiativtagare till Linköping AI

Tel: 079–3342500

E-post: tomas@eastswedengame.se

Läs mer: www.linkoping.ai

East Sweden Game är ett co-workingspace beläget i Ebbepark, med Sankt kors som huvudpartner och initiativtagare. Här samlas entreprenörer, spelutvecklare och digitala kreatörer inom dataspel och digitala upplevelser för att arbeta, utveckla och innovera.

Taggar: