Nytt datum för ECEX årsstämma 9 juni 2016

Styrelsen för East Capital Explorer AB (publ) (”ECEX”) har fastställt datum för årsstämma 2016 till den 9 juni 2016, i Stockholm. Kallelse till årsstämman offentliggörs senast fyra veckor före stämman.

Bakgrunden till att datumet har senarelagts är, såsom tidigare meddelats, att Bolaget den 9 maj 2016 kommer att hålla en extra bolagsstämma för att besluta om en gemensam uppsägning av investeringsavtalet med East Capital och att kallelsen till årsstämman bör offentliggörs först efter att den extra bolagsstämman har ägt rum.

Mia Jurke, CEO, East Capital Explorer, +46 8 505 885 32

Lena Krauss, CFO och Head of Investor Relations, East Capital Explorer, +46 73 988 44 66

Om East Capital Explorer

East Capital Explorer AB (publ) är ett svenskt investmentbolag som erbjuder unika investerings­möjligheter i Östeuropa till en bredare målgrupp. Bolaget gör direktinvesteringar i onoterade och noterade bolag men investeringar görs också via East Capitals private equity-, fastighets- och alternativa fonder. East Capital Explorers huvudsakliga investeringstema är inhemsk tillväxt och bolaget fokuserar på sektorer som visar stor tillväxtpotential som detaljhandel och konsumentvaror, finans samt fastigheter. East Capital Explorer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Notering: Nasdaq Stockholm, Mid Cap - Ticker: ECEX - ISIN: SE0002158568 –

Reuters: ECEX.ST - Bloomberg: ECEX SS Equity

Informationen offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal. Information lämnades för offentliggörande den 20 april 2016 kl. 15:00 CET.