Fullträff för industrimässorna i Malmö!

Report this content

Den 17 – 18 april arrangerades fem mässor under ett tak på Malmömässan; AUTOMATION, LIVSMEDELSPRODUKTION, LOGISTIK, PACK & EMBALLAGE och UNDERHÅLLSTEKNIK. När dörrarna stängdes på eftermiddagen den 18 april kunde arrangören easyFairs konstatera att hela 3 513 beslutsfattare från industrin i Sverige och Danmark besökt mässan, en fantastisk siffra!

-          Med årets mässa befäster industrimässorna ytterligare sin position som en betydande mötesplats för industrin, säger Jennie Heidenfors, projektledare på easyFairs.

Senast ovan konstellation arrangerades var 2011, då i Baltiska hallen. I ny och fin mässhall tog årets upplaga av mässan ett ordentligt kliv in i framtiden, något som Magnus Johansson, produktutvecklare på Camtech Filter AB som besökte mässan är beredd att skriva under på.

-          Förväntningarna infriades definitivt! Jag är på jakt efter förpackningsmaterial och har redan hittat en intressant leverantör!

Komplett mötesplats

Som vanligt satsades det stort på att ge besökarna en komplett mässupplevelse. Det handlade därför inte bara om produkter och nyheter, utan också om inspiration, underhållning och nätverkande. Bland annat så var det många som valde att stanna kvar på mässan efter stängning första dagen. Då bjöds det på after work och branschmingel för både utställare och besökare i samarbete med Mackmyra Whisky. Andra populära inslag var mässornas seminarieprogram, robotutställningen och truckkörningsområdet.

Nästa mässa 2015 & Ny mässa 2014
Industrimässorna är tillbaka på Malmömässan igen 2015. 2014 lanserar easyFairs en ny mässa; FOOD CHAIN NORDIC. Mässan består av fokusområdena Food Packaging, Food Logistics och Food Production och vänder sig till alla livsmedels- och dryckestillverkare i hela Norden, samt större närproducenter i Skåne och Danmark.

För mer fakta om mässan besök www.easyFairs.com/INDUSTRIORESUND. Vid frågor eller intervjuer kontakta projektledare Jennie Heidenfors: 031 – 89 95 42, jennie.heidenfors@easyFairs.com

Jennie Heidenfors: 031 – 89 95 42
jennie.heidenfors@easyFairs.com