PRESSINBJUDAN: Ny mötesplats med 100% fokus på säkerhet

Den 2-3 september är det dags för den nya mötesplatsen Säkerhet att göra entré på Svenska Mässan i Göteborg. Det är Västsveriges viktigaste och mest självklara mötesplats för alla som arbetar med Säkerhet. Tillsammans med Fastighetsmässan och 200 utställare på plats skapar mötesplatsen den viktigaste och mest självklara plattformen för alla som arbetar med Säkerhet och fastigheter

Mötesplatsen Säkerhet samlar de mest inflytelserika säkerhetsaktörerna från hela regionen under två intensiva dagar fyllda av nya affärer, nätverkande och inspiration. Här ser du de senaste produktnyheterna och lösningarna i branschen som hjälper dig att utveckla och effektivisera din verksamhet. Ingen annanstans hittar du en mer komplett mötesplats som erbjuder de verktyg du behöver för att ligga i framkant. Dessutom bjuder mötesplatsen på ny kunskap och inspiration skräddarsytt efter dina behov inom säkerhetsbranschen.

Vi hoppas att du som medlem utav pressen kan närvara och ta del av årets välfyllda program. Det finns ett pressrum där ni kan sitta och arbeta dit utställarna hänvisas med pressmaterial. Säg till i entrén så får ni presskort.

Några av årets höjdpunkter

Seminarium 2 september – kl. 09.30
Arenasäkerhet – hur skapar man säkra arrangemang?

Åke Söderberg, Säkerhetschef, GotEvent

Seminarium 2 september – kl. 10.30
Case study Port of Gothenburg: Port Security and Harbour Protection

Thomas Fransson, Säkerhetschef, Göteborgs Hamn

Seminarium 2 september – kl. 13.30
Användning av företagets IT-utrustning – Vart går gränsen för privat bruk och vad får arbetsgivaren kontrollera

Agnes Andersson Hammarstrand, Advokat, Setterwalls

Seminarium 2 september – kl. 14.30
Säkerhetsarbete på Landvetter flygplats, händelser, hot och arbetsmetoder

Patrik Pierd, Säkerhetschef, Swedivia

Seminarium 3 september – kl. 09.30
Utmaningen att jobba med säkerhet inom ett innovativt ingenjörsföretag som Volvo Cars
Christina Argelius, Vice President Facility Management (incl. Security Officer), Volvo Cars Corp.

Seminarium 3 september – kl. 11.00
Säkerhetsarbete på Sahlgrenska Universitetssjukhuset

Peter Alversman, Säkerhetschef, Säkerhetsavd., Sahlgrenska Universitetssjukhus

Seminarium 3 september – kl. 12.00
Vill du veta hur framtiden blir? Skapa den!

Stefan Hyttfors

Seminarium 3 september – kl. 14.30
Information om kameraövervakningslagen

Malin Ricknäs och Sara Smeds, Datainspektionen