Eatgood tar steget in på USA marknaden

NRA Show, Chicago, 20-23 maj
Eatgood kommer tillsammans med vår samarbetspartner tillika distributör, HB Specialty Foods, att ställa ut på NRA Show i Chicago den 20-23 maj. Detta är första gången som vi ställer ut i Nordamerika och detta är ett steg i vår strategi för att ta oss in på den viktigaste marknaden för restaurangutrustning.

NRA Show i Chicago är Nordamerikas största och den viktigaste mässan för restaurangutrustning.
Vår strategi är att ta steget in på denna marknad där vi ser tydliga fördelar för Lightfry i perspektivet till att bidra till bland annat bättre hälsa. USA som marknad har enorma problem med ohälsa och övervikt och för USA som land kostar detta 200 miljarder dollar årligen.

Antalet kedjor och större kunder i USA är omfattande och det är även här vi hittar flest kedjor och franchise koncept. Tillsammans med HB Specialty Foods och deras nätverk och kontakter ser vi fram emot mässan och möjligheterna som den kommer ge Eatgood i denna vår första insats på väg in på den viktiga Nordamerikanska marknaden.

För ytterligare information:
Kontakta Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB, tel: 073-687 21 26,