Uppföljningsorder från distributör i USA

EatGood Sweden AB har fått en uppföljningsorder från distributören, HB Specialty foods, i USA på ytterligare en full 20 fots container med leverans av Lightfry enheter.

Denna order är extra spännande när vi nu närmar oss slutet av certifieringsprocessen och i och med det kan börja leverera ut till slutkund. Denna ordern är den största hittills i kronor för Eatgood som bolag tack vare en gynnsam Eurokurs. Ordern är värd strax under tre miljoner och är såld enligt exportprislista.

HB Specialty foods är starka inom matproduktion och vi ser dem som en intressant distributör som vi kan bygga vidare med på lång sikt på en oerhört intressant marknad.

”Så här i backspegeln så är vi fantastiskt nöjda med att vi tog steget och var med på NRA mässan i Chicago i maj förra året 2017. Den mässan har öppnat upp möjligheter och en marknad som är både spännande och fantastisk vad gäller storlek. Vi ser fortfarande ett allt större intresse av Lightfry-ugnen på USA marknaden. Att nu äntligen få ta steget in med Lightfry-ugnen som produkt på USA marknaden ser vi som mycket spännande då det är den enskilt största marknaden för restaurangutrustning.

”Vi ser också ett stort behov av förändring på den amerikanska marknaden efter många år av mycket ohälsosam mat och friterad mat i olika format och koncept. Mängden av franchisekoncept och restaurangkedjor i USA är häpnadsväckande i antal och storlek och där ser vi en stor potential. ”, säger Henrik Önnermark, VD i EatGood Sweden AB.

”Uppföljning av och deltagande på den årliga NRA mässan i Chicago i maj 2018 ser vi starkt fram emot och hoppas på lika positivt mottagande i år igen.” säger VD Henrik Önnermark

För ytterligare information:

Kontakta Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB, tel: 073-687 21 26,

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 april 2018.