USA ångar på och ger Eatgood ny miljonorder

Eatgood har erhållit ytterligare en miljonorder avseende en full 20-fots container till ett värde på strax under 3 Msek från vår distributör HB Specialty foods som beräknas levereras i månadsskiftet mars/april 2019. Utöver detta så har Eatgood också erhållit en beställning på reservdelar för 230.000, som levereras omgående nu i december, för att kunna agera snabbt på marknaden med service och support vid behov. Detta är ett mycket positivt besked och tecken på positiv respons från marknaden i USA, samt att genomförda säljinsatser ger resultat. Säljaktiviteter har successivt ökat under hela 2018 i USA och under 2019 så kommer aktiviteten öka ännu mer bl.a genom en större närvoro på fler mässor. Detta året, 2018, kan inte sluta mycket bättre och det ger självklart en smakstart på 2019.

USA är en stark marknad för Eatgood och produkten Lightfry. Steget att certifiera Lightfry för USA- marknaden har varit helt rätt och våra gemensamma aktiviteter med vår distributör HB Specialty foods och vår partner ABS & Taylor tar målmedvetna kliv framåt. ”Att få en sådan här avslutning på 2018 känns grymt bra och vi är laddade till 100% inför ett mycket spännande 2019 – vi är redo att öka tempot och växla upp.” - säger Henrik Önnermark, VD i Eatgood Sweden AB.

För ytterligare information:
Kontakta Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB, tel: 073-687 21 26,

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 december 2018.