• Eberspächer/

Eberspächers nyheter förlänger årets båtsäsong och ger optimalt inomhusklimat – premiärvisas i samarbete med Thermoprodukter under Allt för sjön

Eberspächer premiärvisar, i samarbete med Thermoprodukter, två högkvalitativa nyheter för den marina sektorn under Allt för Sjön, 1-9 mars. Ett helt nytt koncept för optimal värmefördelning genom genial luftreglering, samt nya generationens kontrollenheter; EasyStart-serien för styrning av båtvärmare. Allt för att förlänga årets båtsäsong, ge båtägaren hög komfort och bästa tänkbara inomhusklimat. Press välkomnas för premiärvisning i monter C15:19.

”Båtsäsongen 2014 kan inte börja bättre då våra nyheter förlänger årets båtsäsong”, säger Lars Nilsson vd Eberspächer AB. ”Innovationerna som premiärvisas är geniala, säkra, snygga och smarta. Allt för att möta båtägarnas höga krav på kvalitet, flexibilitet, elegant design, funktionalitet och komfort. Nu kan man se fram emot en varm och skön båt redan tidigt på våren och en bra bit in på hösten”.

Det nya systemet lika enkelt som genialt

Eberspächer, pionjär och ledande tillverkare av konceptlösningar för den marina sektorn, premiärvisar nu i samarbete med Thermoprodukter, två helt nya innovationer för den svenska marknaden under båtmässan Allt för Sjön, 1-9 mars.

Den första nyheten optimerar hela värmefördelningen i båtens innerutrymme. Ett enkelt och flexibelt system av nya elegant designade luftutsläpp med individuell reglering av luftflödet. Anders Stenvinkel, vd för Thermoprodukter AB, förklarar;

”Det nya systemet är lika enkelt som genialt. Luftregleringsbrickan klickas enkelt in i luftutsläppet och minskar då värmeflödet. Man kan på så sätt välja vilka luftutsläpp som ska förses med regleringsbricka för att optimera värmemängden i båtens alla utrymmen. En perfekt lösning även för trånga utrymmen då luftslangen ansluts helt utan slangklämmor. Resultatet blir ett bra inomhusklimat med hög komfort”.

EasyStart-seriens kontrollenheter styr båtvärmaren var du än befinner dig

Den andra nyheten är den funktionella och lättanvända EasyStart-kontrollenheten som på ett smidigt sätt styr båtvärmaren. EasyStart-serien består av sammanlagt fyra enheter och innehåller en 7-dygnstimer, två fjärrkontroller varav en med display samt ett minireglage med display för luftvärmare. Samtliga har direktstart med endast en knapptryckning och kan förprogrammeras eller styras mobilt från var man än befinner sig.

Pressrespresentanter är välkomna att boka in specialvisning av nyheterna i monter C15:19 på Allt för Sjön. Eberspächers båtvärmare marknadsförs i Sverige av Thermoprodukter.

Missa inte pressbilaga med mer teknisk information och fakta om nyheterna.

Pressbilder: Högupplösta bilder fritt att använda för press, ange: Foto:Eberspächer. Kan hämtas via länken. Kopiera då in länken i din browser,  http://workspace.meltwaterdrive.com/share/D4FC821506

För intervjuer och mer information kontakta:

Per Henemo, försäljning Thermoprodukter AB, 070-845 18 00 per@thermoprodukter.se

Richard Jahn, marknadskoordinator Eberspächer AB, 070- 938 86 36, richard.jahn@eberspaecher.com

Om Eberspächer: Eberspächer räknas globalt till de ledande systemutvecklarna och leverantörerna för avgasteknik, fordonsvärmare och klimatsystem för bussar och är dessutom engagerat inom fordonselektronik samt automobila bussystem för elektronisk integrering i fordon. Kunder är nästan alla europeiska, nordamerikanska och fler och fler asiatiska personbils- och nyttofordonstillverkare. 2012 hade den internationellt sammansatta företagsgruppen med ca.7.300 medarbetare en omsättning på över 2,8 miljarder euro. Svenska huvudkontoret finns i Trollhättan och försäljningskontoret i Stockholm. Mer info på www.eberspaecher.se

Om Thermoprodukter: Thermoprodukter i Kalmar levererar tekniska produkter till de flesta butiker och båtvarv i branschen. Inriktningen och budskapet är tydliga, med endast ledande varumärken inom respektive område. Med mer än 30 år inom marinindustrin har företaget vuxit sig starkt och är idag en av de ledande leverantörerna inom branschen. Företaget bygger sitt rykte på kunskap, service, tillgänglighet, engagemang och inte minst starka varumärken. Mer info på www.thermoprodukter.se

Taggar: