Ecoclime rekryterar ny VD med fokus på accelererad försäljningstillväxt

Nu tar Ecoclime första steget i sin strategi efter den framgångsrika nyemissionen i april, när företaget anställer Christian Sandberg 39 som ny VD. Christian är idag marknadschef i NIRAS Sweden AB. NIRAS är ett konsult och projektledningsföretag inom framförallt fastighetsbranschen i Sverige. Man har även en omfattande internationell verksamhet. Christian har de senaste åren arbetat med affärsutveckling inom byggprojektledning, hyresgästrådgivning och miljötjänster. NIRAS kunder är myndigheter, fastighetsägare och hyresgäster inom både privat och offentlig sektor.

Christian Sandberg om sin nya arbetsplats:

”Jag har följt utvecklingen i Ecoclime efter ett besök vid fabriken 2014. Ecoclime och dotterbolaget Evertech har därefter på kort tid lyckats etablera två mycket intressanta affärsområden, med världsunika produkter för bättre inomhuskomfort och effektivare energiåtervinning. Båda med stor marknadspotential i fastighetsbranschen. ”

”I Ecoclime får jag nu chansen att leda uppbyggnaden av företagets marknads-, sälj-, projekt- och installationsorganisation vilket blir en fantastisk utmaning där mina erfarenheter i denna marknad kommer väl till pass”.

Christian är såväl civilekonom från Uppsala Universitet som agronom från Sveriges Lantbruksuniversitet. Sedan 2002 har han arbetat i olika roller med företags- och affärsutveckling och inom NIRAS sedan 2007, med basen i kundvärden, relationer och nätverk. Christian har även arbetat internationellt bl a i Europa, Centralasien, Latinamerika och Östeuropa och Afrika.

Tillträdet sker officiellt den 15 augusti 2016, med viss överlappning från och med juni. Lennart Olofsson avgår därmed som VD och ska i huvudsak arbeta med strategiska affärsprojekt från en position i styrelsen och JLO Invest AB, som största ägare i Ecoclime.

E-mail: lennart.olofsson@ecoclime.se

Christian Sandberg
Tel: 0708451187

Ecoclime Comfort Ceilings AB är ett svenskt företag med bättre inomhuskomfort och energieffektivisering som specialitet. Bolaget erbjuder innovativa system, produkter, installationer och tjänster för termisk energiåtervinning och energidistribution, samt energiförsörjning. Med den smartaste komfortventilationen (värme/kyla) och den effektivaste energiåtervinningen, till de lägsta kostnaderna, är Ecoclime den självklara lösningen för fastighetsägare, hyresgäster och klimatet.