UTÖKAD FÖRSTUDIE TILL SOCKERBRUKET I ESCAUDOEUVRES

Beställningarna från den franska sockerbruksjätten Tereos kommer nu slag i slag. Den senaste ordern gäller sockerbruket i Escaudoeuvres i norra Frankrike och det är ungefär samma upplägg som förstudien till Lillers, också ägt av Tereos. Pannan ska simuleras med hjälp av CFD-beräkningar (Computational Fluid Dynamics), dels som pannan körs idag och dels med Ecotube-systemet installerat och driftsatt. Målet är att klara de nya emissionskraven för bl.a. NOx och CO inom IED (Industrial Emission Directives) i EUs regelverk. Den stora koleldade pannan har en maxeffekt på ca 120 MW.

Ordervärdet uppgår till ca 700kkr.

Denna information är sådan information som ECOMB AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2017