Den nya jämförelsesajten Econello.com kombinerar privatekonomi med välgörenhet

Report this content

Econello.com är en ny jämförelsesajt inom privatekonomi som lanserats på den svenska marknaden. Syftet med sajten är att underlätta den ekonomiska vardagen för både privatpersoner och företag, men inte bara när det gäller lån och sparande. Econello.com jämför nämligen allt som har med privatekonomi att göra – allt ifrån bredband och mobilabonnemang till elavtal, försäkringar och mäklare.

”Marknaden saknar enkla, informativa och tydliga jämförelsesajter inom privatekonomi. Det finns många sajter som jämför lån och sparande, men få som jämför så mycket som vi gör. ”, säger Alexandra Eriksson och Marcello Rongione, som driver sajten.

Det som får Econello.com att sticka ut lite extra bland mängden är den stora viljan att hjälpa och göra skillnad. För varje tecknad produkt skänker man en viss summa för till välgörenhet och det läggs även stor vikt vid att informera besökare om olika välgörenhetsorganisationer.

”Välgörenhet ligger oss varmt om hjärtat. Vi hoppas att Econello.com kommer att generera stora bidrag till många olika organisationer som hjälper världen att bli en bättre plats. ”, säger Alexandra, som är ansvarig för samtliga välgörenhetsprojekt.

Idag finns Econello.com endast finns i Sverige, men ambitionerna är höga. Planen är att jämförelsetjänsten inom en snar framtid ska expandera till flera länder inom Skandinavien för att sedan växa och bli en global tjänst.

”Econello.com ska bli den ledande jämförelsetjänsten, inte bara i Sverige. Vi vill hjälpa så många människor som möjligt att hitta de bästa och billigaste alternativen. ”, säger Marcello, webbdesigner och marknadsansvarig.

Framtiden ser ljus ut för Econello.com. Sajten erbjuder ett enkelt och smidigt jämförelseverktyg som kan användas av alla, vilket garanterat kommer göra tjänsten populär bland folket.

Relevanta länkar:

För mer information, kontakta:

Marcello Rongione, webbdesigner och projektansvarig:
Alexandra Eriksson, projekt- och välgörenhetsansvarig:
Econello.com, support: info@econello.com

Om Econello.com

Econello.com är en ny och modern jämförelsetjänst som jämför allt inom privatekonomi. Jämför allt ifrån lån, sparkonton och aktiemäklare till försäkringar, ID-skydd och bredband. Hos Econello.com kan du snabbt och enkelt hitta den bästa räntan och de lägsta priserna. För varje produkt går en viss del till välgörenhet. Läs mer på https://www.econello.com/sv.

Taggar: